To co dobre, kiedyś się kończy. Nie inaczej jest i w motoryzacji. Mercedes szykuje spore uszczuplenia swojej gamy, uderzając tym w Klasę S.
Mercedes bez wątpienia ma jedną z najbardziej różnorodnych gam modelowych spośród wszystkich producentów. Od samochodów miejskich i kompaktów z klasy A, przez terenówki z klasy G po super- i hipersamochody od AMG. Jest w czym wybierać, a każdy może znaleźć sobie coś dla siebie. Jednakże wszystko co dobre nie trwa niestety wiecznie, a gama modelowa niemieckiej marki wkrótce ulegnąć ma uszczupleniu. Mowa tutaj o potwierdzonego przez Mercedesa zaprzestania produkcji klasy S w nadwoziach coupe oraz cabrio.
Zgodnie z długą informacją prasową potwierdziły się plotki sprzed miesiąca. Tym samym S Klasa w nadwoziach zarówno coupe jak i cabrio zmierzają ku końca swojej produkcji. Dotyczyć to ma nie tylko ich zwykłych wersji, ale również podrasowanych przez AMG. 2021 będzie ich ostatnim produkcyjnym rocznikiem, a jedyną nowością jaka ma się pojawić w obu modelach w najbliższym czasie przed wycofaniem będzie wzbogacenie palety o kolor Cirrus Silver.
Przygotowanie pod (uboższą) przyszłość
Wszystko ma mieć związek z prezentacją kolejnej generacji klasy S, która odbędzie się już w następnym tygodniu. Najprawdopodobniej jednak dostępne zostaną jedynie czterodrzwiowe nadwozia, takie jak chociażby sedan. Tym samym nie ma co się nastawiać na wersje dwudrzwiowe, ponownie w postaci czy to coupe, czy cabrio. Ma to pozwolić na zwiększenie sprzedaży oraz zainteresowania wokół następnych generacji zarówno modelu AMG GT, jak i kolejnego SL’a.
Jednakże okrojenie różnorodności nadwozi S Klasy nie jest jedynym przykładem okrojenia gamy modelowej firmy Mercedes, o czym w brutalny wręcz sposób przekonał się rynek amerykański. W Stanach Zjednoczonych chociażby zakończona zostanie produkcja klasy C w nadwoziu sedan, a z salonów w USA i Meksyku zniknie również klasa A. Szczególnie w przypadku kompaktowej A Klasy wydaje się to wyjątkowo przykre, patrząc chociażby na A45 AMG, czyli jednego z lepszych hot-hatchy dostępnych obecnie na rynku, z jednym z najlepszych współczynników mocy krzesanej z jednego litra pojemności. To co natomiast ma pozostać bez zmian, to bogata gama modeli typu SUV, które po prostu sprzedają się najlepiej.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments