Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

To co dobre, kiedyś się kończy. Nie inaczej jest i w motoryzacji. Mercedes szykuje spore uszczuplenia swojej gamy, uderzając tym w Klasę S.

Mercedes bez wątpienia ma jedną z najbardziej różnorodnych gam modelowych spośród wszystkich producentów. Od samochodów miejskich i kompaktów z klasy A, przez terenówki z klasy G po super- i hipersamochody od AMG. Jest w czym wybierać, a każdy może znaleźć sobie coś dla siebie. Jednakże wszystko co dobre nie trwa niestety wiecznie, a gama modelowa niemieckiej marki wkrótce ulegnąć ma uszczupleniu. Mowa tutaj o potwierdzonego przez Mercedesa zaprzestania produkcji klasy S w nadwoziach coupe oraz cabrio.

Mercedes

Zgodnie z długą informacją prasową potwierdziły się plotki sprzed miesiąca. Tym samym S Klasa w nadwoziach zarówno coupe jak i cabrio zmierzają ku końca swojej produkcji. Dotyczyć to ma nie tylko ich zwykłych wersji, ale również podrasowanych przez AMG. 2021 będzie ich ostatnim produkcyjnym rocznikiem, a jedyną nowością jaka ma się pojawić w obu modelach w najbliższym czasie przed wycofaniem będzie wzbogacenie palety o kolor Cirrus Silver.

Przygotowanie pod (uboższą) przyszłość

Mercedes

Wszystko ma mieć związek z prezentacją kolejnej generacji klasy S, która odbędzie się już w następnym tygodniu. Najprawdopodobniej jednak dostępne zostaną jedynie czterodrzwiowe nadwozia, takie jak chociażby sedan. Tym samym nie ma co się nastawiać na wersje dwudrzwiowe, ponownie w postaci czy to coupe, czy cabrio. Ma to pozwolić na zwiększenie sprzedaży oraz zainteresowania wokół następnych generacji zarówno modelu AMG GT, jak i kolejnego SL’a.

Jednakże okrojenie różnorodności nadwozi S Klasy nie jest jedynym przykładem okrojenia gamy modelowej firmy Mercedes, o czym w brutalny wręcz sposób przekonał się rynek amerykański. W Stanach Zjednoczonych chociażby zakończona zostanie produkcja klasy C w nadwoziu sedan, a z salonów w USA i Meksyku zniknie również klasa A. Szczególnie w przypadku kompaktowej A Klasy wydaje się to wyjątkowo przykre, patrząc chociażby na A45 AMG, czyli jednego z lepszych hot-hatchy dostępnych obecnie na rynku, z jednym z najlepszych współczynników mocy krzesanej z jednego litra pojemności. To co natomiast ma pozostać bez zmian, to bogata gama modeli typu SUV, które po prostu sprzedają się najlepiej.

Mercedes

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *