Kilka miesięcy temu u bram Zielonego Piekła pojawiła się zupełnie nowa wersja Megane RS Trophy, czyli przeznaczona głównie na tor Megane RS Trophy-R. Wtedy to stała się najszybszym produkowanym seryjnie autem przednionapędowym na północnej pętli toru Nürburgring. Postanowiła tam wrócić i pokazać na co ją stać.

Dzięki nowemu czasowi okrążenia wynoszącym 7 minut i 40 sekund, Megane RS Trophy-R ustanowiło najnowszy nieoficjalny rekord dla aut z przednim napędem. Auto sportowe zamknięte w nadwoziu hatchback’a łączy w sobie wiele najnowszych technologii. Są to między innymi ceramiczne hamulce, zestaw felg z włókna węglowego oraz dedykowane fotele również wykonane z włókna węglowego. Dodajmy do tego redukcję masy, zmianę zawieszenia oraz turbodoładowany silnik o mocy 300 koni mechanicznych, a odpowiedź na pytanie czemu jest najszybsze sama nasuwa się na język. Dla porównania BMW M2 z pakietem Competition uzyskało o ponad 12 sekund gorszy czas. Pokazuję to przede wszystkim, że topowa odmiana Megane czuję się na torze doskonale.

Megane RS Trophy-R

Pojazd wyprodukowany jest w dokładnie 500 egzemplarzach, przez co auto zyskuje na unikatowości. Limitacja pojazdu niesie za sobą również wady. Jedną z nich jest oczywiście cena. Przekracza ona 240 tysięcy złotych. Przypomnijmy, że mówimy tutaj dwumiejscowym Renault Megane.

Prawdziwą radość jazdy po torze za kierownicą Megane RS Trophy-R zapewni manualna przekładnia. Renault w tym przypadku zrezygnowało z automatycznej skrzyni biegów oraz napędu na obie osie. Auto nie gra dzięki temu bohatera. Sprint do setki nie powala, ale jak widać na torze, czasom dorównuje nie tylko czteronapędowym hothatchom, ale również prawdziwym autom sportowym.

Megane RS Trophy-R

Oficjalnie Megane RS Trophy-R posiada rekordy przejazdów dla aut z przednim napędem m.in na obiektach takich jak Suzuka w Japonii, The Bend Motorsport Park w Australii oraz Spa Francorchamps w Belgii. Poprzedni czas auta na niemieckim torze Nurburgring wynosił 7 minut i 55 sekund. Nieoficjalnie czas ten został pobity o dokładnie 15 sekund. Pozostało czekać nam tylko na jego potwierdzenie. Poniżej możecie zobaczyć nagranie z poprzedniego przejazdu Megane RS Trophy-R.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *