McLaren 765LT jest według producenta z Woking ,,najbardziej ekstremalnym McLarenem Super Series, jaki do tej pory powstał”.
McLaren 765LT nareszcie można uznać za ukończony model. Jest to trzeci po 675LT i 600LT samochód kategorii Longtail w gamie McLarena, a co ciekawe na niektórych płaszczyznach zaskakuje nawet swoich twórców. Okazało się, że 765LT jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 2.8 sekundy, do 200 km/h w równe siedem sekund (o 0.2s szybciej niż zakładano), zaś do 300 km/h – w 18 sekund. Oznacza to, że na tym ostatnim dystansie jest on o 0.8 sekundy szybciej od lżejszego i mocniejszego McLarena Senny! Ćwierć mili jest w stanie przejechać za to w 9.9 sekundy.
![McLaren 765LT](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/Medium-12449-McLaren765LTVisualCarbonFibre-scaled.jpg)
Wpływ ma na to kilka czynników. Aerodynamika w 765LT jest naprawdę zaawansowana – nowy przód, udoskonalony dyfuzor, panele z włókna węglowego, aktywne tylne skrzydło i poprawione listwy progowe robią swoją robotę. Silnik także jest dość potężny – podwójnie turbodoładowane czterolitrowe V8, które generuje 755 koni mechanicznych mocy (765 PS, stąd m.in. nazwa modelu) i 800 niutonometrów. Auto waży 1229 kg, co jest wynikiem o 80 kg lepszym niż 720S. To wszystko pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości na poziomie 330 km/h.
Warto też wspomnieć o oryginalnym trójkolorowym schemacie malowania Strata, na którego stworzenie i wykończenie potrzeba 390 godzin pracy ludzkich rąk. Liczba tak samo imponująca, jak wynik tych wysiłków.
![McLaren 765LT](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/Medium-12451-McLaren765LTStrata-1-scaled.jpg)
![McLaren 765LT](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/Medium-12445-McLaren765LTStrata-scaled.jpg)
Pierwsze egzemplarze McLarena 765LT powinny już docierać do nabywców. Cały nakład przeznaczony na 2020 rok został wyprzedany na pniu, a popyt na następne 12 miesięcy znacznie przekracza podaż. Przypomnijmy, że ten model zostanie wyprodukowany tylko w 765 egzemplarzach. Już teraz więc wiadomo, że nie wszyscy będą mogli sobie na ten model pozwolić, choć nie chodzi tu raczej o aspekt pieniężny.
Niektórzy recenzenci mieli już okazję przetestować 765LT na torze testowym. Według wielu, auto wydaje się wręcz stworzone na track day i to jest jego żywioł. Niektórzy jednak – jak na przykład ekipa Top Gear – uważają, że auto ma trochę wad i nie jest skrojone pod potrzeby kierowcy tak dobrze, jak chociażby 675LT. Więcej jednak powiedzą nam dopiero testy na otwartych drogach.
![McLaren 765LT](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/Medium-12446-McLaren765LTVisualCarbonFibre-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
Comments