Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

McLaren Senna i P1 to bardzo podobne auta na papierze, lecz dzieli jest 5 lat, a zastosowana technologia jest całkowicie inna oraz przedstawiają różne idee

Jeśli zaczniemy porównywać suche dane techniczne to szybko zauważymy, że oba auta są do siebie bardzo zbliżone. Zarówno McLaren P1 jak i Senna potrzebują około 2,8 sekundy, aby się rozpędzić do setki i około 6,8 sekundy, aby osiągnąć 200 km/h. Różnica jest tak naprawdę w prędkości, bo P1 jest w stanie pojechać 350 km/h, a Senna 10 km/h wolniej, czyli 340 km/h. Oto cała różnica między tymi dwoma samochodami z perspektywy suchych danych technicznych. Oczywiście jest dosyć duża różnica w napędzie, bo P1 jest samochodem hybrydowym, a jego łączna moc wynosi 920 KM, a Senna rozwija zaledwie 800 KM. Pozostaje jeszcze kwestia wagi, bowiem Senna jest o około 200 kg lżejszy od swojego starszego brata. Zatem kto wygra ten wyścig typu Drag?

Nagranie dostępne w serwisie YouTube przedstawia dwie próby rywalizacji, aby rozwiać wątpliwości i rezultat jest za każdym razem jednostronny, bowiem wygrywa P1. Tak, to trochę spoiler tego co zobaczycie na filmie, ale zastanówmy się czy takie porównanie ma w ogóle sens. Jeśli te dwa samochody są sobie równe to jedynym czynnikiem, który decyduje o zwycięstwie jednego z nich jest kierowca. Senna niejednokrotnie udowadniała, że jest w stanie wygrać z Ferrari LaFerrari czy Porsche 918 Spyder, czyli bezpośrednimi konkurentami McLarena P1. Zatem to potwierdza tylko fakt, że choć technologia hybrydowa/elektryczna jest dobra i światu potrzebna to wcale wielkiej przewagi nad czystą mocą spalinową i dobrą aerodynamiką nie ma.

Między tymi samochodami jest 5 lat różnicy i przez ten czas McLaren zrobił wiele niesamowitych samochodów, jak chociażby model Speedtail. Technologia idzie do przodu i nie wykluczone, że za rok czy dwa zobaczymy następcę P1. Tego typu samochody nie są zwykłymi konstrukcjami, które możemy spotkać chociażby na torach wyścigowych, bo to lata opracowywania technologii, która jest testowana w ekstremalnych warunkach by finalnie trafić do produkcji i stać się dostępną chociaż dla ograniczonego grona odbiorców.

Źródło: YouTube

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *