Opel Astra w nowej generacji ma pojawić się w 2021 roku. Dane o niej na razie są szczątkowe, ale graficy rozpoczęli już zabawę przy renderach.
Opel Astra od swojego debiutu w 1991 roku jest jednym z najpopularniejszych modeli w segmencie C w Europie. Generacją K Niemcy chcieli także podbić rynek Dalekiego Wschodu, bowiem jedna z fabryk produkujących ten samochód mieściła się w Szanghaju. Ta generacja trafiła do sprzedaży w 2015 roku, więc naturalnym patrząc na cykl życia Astry jest wyjście wersji L w 2021 roku. Nie licząc bowiem protoplasty, kolejne wersje wychodziły na światło dzienne właśnie w odstępach pięcio-sześcioletnich.
Nowe wydania popularnych modeli zawszę są łakomym kąskiem dla grafików, którzy tworząc projekty takich maszyn liczą na trafienie ze swoimi dziełami do szerszej grupy odbiorców. Tak jest na przykład z działającym pod nazwą KDesign Kleberem Silvą z Barueri w Brazylii, który przygotował naprawdę stylowy render nowej Astry. To jedna z tych wizualizacji, która może się podobać!
W oczy niemal od razu rzuca się grill, który wygląda na zaczerpnięty z prototypowego samochodu Opla o nazwie GT X Experimental. Linia boczna także pozwala stwierdzić, że inspiracja tym autem była dość spora. Tutaj jednak dach opada nieco agresywniej. Lampy w porównaniu do GT X-a wyglądają zaś dość normalnie. Wielu może dostrzec jednak podobieństwo do nowej Corsy, która również wyznacza nową stylistykę marki i odnosi niemały sukces na rynku.
Tył zaś o wiele bardziej przypomina z wyglądu Astrę K. Co prawda lampy wyglądają dość agresywnie, lecz klapa bagażnika jest wręcz bliźniacza względem swojego poprzednika. Dodane atrapy wlotów powietrza i opony o niskim profilu dodają nutki sportowości. Projekt ten może znaleźć swoich amatorów, lecz mimo wszystko jest dość odważny. Czy Opel zaryzykowałby aż tak z nowym modelem Astry? Śmiem sądzić, że nie, choć ich ostatnie projekty naprawdę zaskakują, a udowadnia to nowa Mokka.
O nowym Oplu Astra na razie nie wiemy dużo. Na pewno ma pojawić się w pierwszej połowie przyszłego roku, ma być zbudowany na płycie podłogowej Peugeota 308, a jego produkcja nie będzie jak dotychczas to miało miejsce przebiegać w Gliwicach, a w domowym dla niemieckiego producenta Ruesselsheim. Będzie mieć również wersję zelektryfikowaną. Premiera powinna nastąpić po debiucie Peugeota 308, gdyż to ten samochód będzie “bazą” dla Astry.
Foto. Kleber Silvia via Behance
Comments