Oferta silnikowa Mustanga ulegnie pomniejszeniu. Ford postanowił wycofać 4-cylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 2.3 litra.

Ford Mustang to marzenie niejednego fana amerykańskiej motoryzacji. Potężny muscle car kojarzy się nam z wielkimi jednostkami i obrósł już pewną legendą wśród Petrolheadów na całym świecie. Tezę tę potwierdzili klienci z Forda w Europie, gdzie mało kto zainteresowany Coupe z galopującym koniem na grillu z malutkim, 4-cylindrowym silnikiem, 2.3 EcoBoost. Obecny na Starym Kontynencie silnik 5.0 V8, który generuje 450 koni mechanicznych i 529 niutonometrów momentu obrotowego był wyborem aż 85% klientów marki. Wprowadzony wraz z szóstą generacją amerykańskiej legendy 4-cylindrowy, turbodoładowany EcoBoost o pojemności 2.3 litra zapewniał zaledwie 317 KM oraz i 434 Nm momentu. Pasjonaci, decydując się na Mustanga, oczekują dużej mocy i świetnego przyspieszenia, więc nie dziwi tak małe zainteresowanie EcoBoostem i jego wycofanie z Europy. Tę małą jednostkę wciąż będzie można znaleźć w Focusie ST.

Najnowszy Mustang Coupe będzie dostępny jedynie z silnikiem V8, decyzja ta jest odzwierciedleniem preferencji naszych klientów i małego zainteresowania 4-cylindrowym silnikiem 2.3, które wynosiło zaledwie 15 procent sprzedaży. Nasze zasoby inżynieryjne wciąż będą skierowane w kierunku wszystkich naszych modeli, aby zrównoważyć ich popularność i zadbać o normy emisji.

skomentował rzecznik prasowy Forda
Ford Mustang EcoBoost

Silnik 2.3 EcoBoost zniknął już z konfiguratorów marki w Europie. Ceny wersji GT z 5.0 V8 w Polsce zaczynają się od 227 710 złotych, a sportowa wersja Mach 1 wyceniana jest na co najmniej 283 710 zł. Oznacza to, że chcąc zakupić najtańszego Mustanga, musimy przygotować kilkadziesiąt tysięcy więcej niż przed wycofaniem EcoBoosta. Silnik ten nie znika z oferty na rynku w Stanach Zjednoczonych. Co sądzicie o decyzji Forda? Usunięcie małego uturbionego silnika na koszt potężnej jednostki V8 jest rzadko spotykane w obecnych czasach, gdzie każda marka skupia się mocno na downsizingu silników, aby spełnić rygorystyczne normy emisji spalin nałożone przez Unię Europejską.

Ford Mustang EcoBoost

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *