Jednym z powodów, dla których Fiat Tipo może Ci się spodobać, może być dostępność silników wysokoprężnych z rodziny MultiJet, co dzisiaj nie jest oczywiste
Czekaliśmy trochę na ten facelifting, a Fiat Tipo pojawiał się na językach motoryzacyjnego świata kilkukrotnie. Jakiś czas temu do sieci wyciekły zdjęcia egzemplarzy przedprodukcyjnych i okazuje się, że były one autentyczne, bo faktycznie logo Fiat pojawia się teraz w dużej formie na grillu. Całe auto stało się jakby dojrzalsze i bardziej agresywne, co przez sporą grupę odbiorców może zostać odebrane pozytywnie, bo ogólnie obserwujemy taki trend na rynku, że samochody nawet te nie mające nic wspólnego ze sportowymi osiągami, próbują aspirować do miana duchowych wyścigówek, przynajmniej wizualnie. Tak czy inaczej, nowy Fiat Tipo jest agresywniejszy w swoim odbiorze.
Pojawiła się nowa wersja Cross, której wcześniej nie było i jeśli szukacie dla niej rywala to już podpowiadamy – Dacia Duster. Dzisiaj rynek tanich samochodów osobowych ogranicza się do Fiata Tipo i Dacii, bo w zasadzie wszystkie inne marki wystrzeliły z cenami ponad poziom akceptowalny dla wielu osób. Wersja Cross może okazać się strzałem w dziesiątkę, patrząc, że Dacia sprzedaje ponad 100 tysięcy egzemplarzy Dustera rocznie w Europie. Ma to swój sens również w tym, że jako społeczeństwo kochamy SUV’y i Crossover’y, dlatego Fiat może trafić w dziesiątkę z takim pomysłem. Względem bazowej wersji, odmiana Cross jest wyższa o 7 centymetrów, ma relingi dachowe i pojawiają się osłony nadkoli oraz zderzaków, co czyni Tipo bardziej rasowym autem terenowym, no albo takim o właściwościach lekko terenowych.
Jeśli chodzi o wersje hatchback i kombi to również doczekały się liftingu, a tutaj zmiany dotyczą między innymi grilla, gdzie pojawia się wielki napis FIAT, dokładnie taki sam jak w nowym Fiacie 500. Oprócz tego pojawiają się nowe światła przednie i tylne oraz zmienione detale takie jak nowe wzory felg czy lakiery Ocean Blue i Paprika Orange. Raczej możemy uznać to za drobną kosmetykę, która była potrzebna po 5 latach obecności na rynku. Chociaż z drugiej strony, to co widzieliśmy do tej pory, nadal wygląda dobrze, a Fiat Tipo starzeje się wyjątkowo wolno, co jest dla niego ogromną zaletą.
Nowe silniki
Pod maską pojawi się silnik 1.0 100 KM z rodziny FireFly, który rozwija 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, zamiast przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym silniku benzynowym 1.4 o mocy 95 KM, którego moment osiąga 127 Nm. Silniki wysokoprężne Multijet zgodne z normą Euro 6D Final oferują dwa poziomy mocy: 95 i 130 KM (poprzednio 120 KM). Producent wskazuje mocniejszą jednostkę wysokoprężną jako produkt idealny dla klienta flotowego, co zdradza plany sprzedażowe marki na najbliższy czas. Wszystkie silniki spełniają nowe normy emisji spalin i było to największe wyzwanie postawione przed Fiatem w trakcie planowania faceliftingu.
Pakiet D-Fence by Mopar
Na zamówienie, coraz bardziej przyjazna środowisku gama nowego Tipo może zostać również wyposażona w nowy Pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu: filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki, jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.
Hatchback i kombi dostępne są w wersjach Tipo, City Life i Life, natomiast uterenowiony wariant możliwy jest do zamówienia jako City Cross i Cross. Jeśli chodzi o system informacyjno-rozrywkowy, Tipo jest pierwszym samochodem FCA od czasu nowej 500, który został wyposażony w system UConnect 5 piątej generacji, platformę łączności zaprojektowaną z myślą o przyszłości, dostępną z ekranem 10,25”. W najbliższym czasie powinniśmy poznać oficjalny cennik samochodu, a jak wiemy, cena będzie tutaj kluczowa, bo to ona zadecydowała o sukcesie przedliftingowego Tipo.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments