Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Moda na SUV’y stale rośnie, dlatego Dacia Lodgy musi porzucić swoją bryłę minivana, aby zwiększyć sprzedać i stać się opłacalną dla producenta

Dacia Lodgy to jeden z najtańszych 7-miejscowych samochodów na rynku. Miałem okazję w zeszłym roku jeździć tym samochodem i szczerze powiem, że pod względem ilości miejsca byłem naprawdę miło zaskoczony. Podobnie zresztą było z ceną, bo wybierając wszystkie możliwe opcje mamy problem przekroczyć 70 tysięcy złotych. Okazuje się jednak, że sprzedaż Lodgy w Europie nie jest zbyt wysoka. W 2017 roku sprzedano 29 819 egzemplarzy, rok później było to 29 338 sztuk, a w 2019 roku wartości spadły poniżej 29 tysięcy i sprzedaż wyniosła 28 994 egzemplarzy. Ten rok zapowiada się jeszcze gorzej przez pandemię koronawirusa, bo w styczniu sprzedano 1 930 samochodów, gdzie rok temu było to ponad 2 500 aut. Kwiecień wygląda jeszcze gorzej. W tym roku 865 sztuk, a w 2019 roku prawie 2 300. Jak widać różnice są spore i sprzedaż stale spada, dlatego Dacia musi rozpocząć wprowadzanie zmian i zaoferować coś nowego.

Dacia Lodgy

Pomyślmy zatem co obecnie najlepiej się sprzedaje. Odpowiedź jest szybka i prosta – SUV’y. Jak donosi serwis L’Argus, Dacia ma już wiosną 2021 roku pokazać nowy samochód z tego segmentu, który zastąpi w ofercie model Lodgy. Auto będzie bazować na platformie CMF-B, czyli dokładnie tej samej co nowe Clio i Captur, ale także nowa generacja modelu Sandero. Jego długość ma wynieść około 4,5 metra, ale ma to być auto 7-osobowe, więc idee dużego auta dla rodziny tanim kosztem pozostaje obecna. Ciężko spekulować na temat wyglądu, bo Dacia jeszcze nie przedstawiła żadnego konceptu, ani nie widać w gamie Renault (nawet tej Chińskiej) żadnego podobnego auta.

Dacia Lodgy

Gama jednostek napędowych nie przejdzie rewolucji, bo obecne ponownie będzie 1.0 i 1.3 TCe oraz silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Oczywiście nie może zabraknąć ekologicznych technologii, więc oferowana ma być hybryda E-Tech. W jej skład wchodzi silnik 1.6 TCe o mocy 140 KM oraz baterie o pojemności 1,2 kWh. Dacia ma spory orzech do zgryzienia i SUV wydaje się jedynym skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Dla przykładu Duster sprzedał się w 2019 roku w 220 tysiącach egzemplarzy i na przestrzeni ostatnich 5 lat sprzedaż wzrosła prawie 3-krotnie. Być może nowe Lodgy jako SUV zbliży się do tych wyników.

Foto. materiały prasowe producenta Źródło. L’Argus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *