Kilka nowości stylistycznych oraz nieco zmienione wnętrze. To wystarczy, aby X3 i X4 znowu wyglądały świeżo. Odmiany M osiągną nieco wyższy maksymalny moment obrotowy.
Po 3 latach obecności na rynku modeli X3 i X4 przyszedł czas na lifting. Zmian nie będzie dużo, ponieważ SUV’y BMW wciąż wyglądają świeżo, jednak już na pierwszy rzut oka będzie je można odróżnić od obecnych modeli. Zmiany obejmą zarówno wnętrze jak i wygląd zewnętrzny. W przypadku modeli M zmieni się też nieco technika. Jest to druga, nieco mniej ważna premiera BMW dzisiaj. Wraz z odświeżonymi X3 i X4 zadebiutowała seria 4 w odmianie Gran Coupe, która z pewnością jest dużo ciekawsza.
Modele po liftingu wyglądają podobnie do wstępnych renderów. BMW X3 i X4 z zewnątrz najłatwiej będzie poznać po nowym grillu. Upodabnia on kompaktowe SUV’y BMW do modelu X6, a czarny przedni grill przypomina okulary przeciwsłoneczne. Nieco zmniejszyły się przednie lampy, a zderzak otrzymał nowy design. Z tyłu także zmieniono nieco lampy, a zderzak stał się nieco bardziej masywny i agresywny.
Więcej zmian zawitało we wnętrzu nowych X3 i X4. W przypadku modeli M pojawiły się nowe zegary, z grafiką taką jak w M8. Przyrządy kontrolne, które znajdują się na tunelu środkowym, zostały z kolei skopiowane z nowych M3 i M4. Ekrany odpowiedzialne za zegary i multimedia stały się teraz większe. W kwestii technicznej dużej rewolucji nie będzie. Gama będzie się składała z 2-litrowych wersji benzynowych, a także w przypadku modeli M Performance z 3-litrowej benzyny. W przypadku modeli X3 M i X4 M będziemy mogli teraz liczyć na wyższy moment obrotowy. W zwykłej odmianie będzie to teraz 620 niutonometrów, a w Competition 650 niutonometrów.
W zależności od wersji skraca to czas osiągnięcia pierwszej setki o 0,2 lub 0,3 sekundy. Modele w wersji po liftingu wejdą do produkcji już w sierpniu tego roku. Nieco dłużej, bo o miesiąc, będziemy musieli czekać na modele X3 M i X4 M. Na drogach zapewne pojawią się pod koniec tego roku lub na początku następnego. Drobne odświeżenie z pewnością pomoże zwiększyć sprzedaż SUV’ów BMW, jednak trzeba przyznać, że i tak wyglądały one nieźle.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf