Choć od premiery BMW M4 minęło niewiele czasu, to już teraz pojawiły się zdjęcia patentowe, na których widać wersję Cabrio, a ta ma pojawić się w ofercie w 2021 roku.
W gamie serii 4 pojawiło się już zarówno coupe, jak i wersja cabrio. Niedługo pojawi się także Gran Coupe, które jest obecnie bardzo intensywnie testowane. Pomimo tego, najmocniejszy wariant, czyli BMW M4 jest póki co dostępny jedynie jako coupe. Jednak już niedługo powinny pojawić się brakujące odmiany nadwoziowe. Pierwsze najprawdopodobniej pojawi się cabrio, którego szkice pojawiły się już w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Wielkiej rewolucji w stosunku do modelu coupe nie będzie, wersja cabrio będzie z nią dzieliła kontrowersyjny przód.
Jednak największą zmianą w stosunku do poprzedniej generacji M4 cabrio będzie miękki dach. Ostatni raz widzieliśmy takie rozwiązanie w modelu E46. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na masę samochodu. Poza tym, na tylnej klapie pojawi się dodatkowe światło stopu, podobnie jak w przypadku poprzednika, czyli F83. Reszta rozwiązań będzie podobna do tych z wersji coupe, zobaczymy zatem zmienioną maskę z dodatkowymi przetłoczeniami, bardziej agresywne lusterka, zmienione zderzaki z przodu i z tyłu, 4 końcówki wydechu, oraz pokaźnej wielkości dyfuzor. Już na pierwszy rzut oka dostrzeżemy, że mamy do czynienia z modelem M.
Napęd również będzie identyczny jak w wersji coupe. Standardowo otrzymamy 480 koni i napęd jedynie na tył. W opcji będziemy mogli wybrać napęd na 4 koła. W wersji Competition moc wzrośnie o 30 koni. Prawdopodobnie do wyboru otrzymamy skrzynię manualną i automatyczną, 8-biegową. Z powodu wyższej masy na pewno nieco pogorszą się osiągi. Wersja coupe przyspiesza do setki w 4,1 sekundy, cabrio zapewne nieco wolniej. Jednak nie powinna być to kolosalna różnica, głównie z powodu zastosowania miękkiego dachu.
Premiera zbliża się wielkimi krokami. Czy nowe M4 cabrio odniesie sukces rynkowy? Na to pytanie z pewnością chcieliby znać odpowiedź księgowi BMW. Jednak na pewno część klientów doceni miękki dach, który pozwoli na więcej sportowych emocji w stosunku do poprzedniej generacji. Mnogość konfiguracji napędu sprawi, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Foto. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej
Redaktor | Fotograf
Comments