Zobacz jak powstaje nowa Alfa Romeo Giulia GTA za ponad 800 tysięcy

Nowa Alfa Romeo Giulia GTA oraz GTAm to samochody limitowane do 500 egzemplarzy, które mają wzbudzać niesamowite emocje i sprawiać radość

Zanim oficjalnie poznaliśmy specyfikację, a później ceny, nowej Alfy Romeo Giulia GTA i GTAm, wokół tych samochodów tworzyło się wiele ciekawych historii. Spekulowano, że producent zdecyduje się na układ hybrydowy z wykorzystaniem obecnego silnika, aby osiągnąć moc ponad 1000 KM albo, że tak naprawdę będzie to typowe Coupe pozbawione jednej pary drzwi, co sprawi, że ówczesne BMW M4 zostanie zupełnie zdeklasowane. Teraz jednak wiemy, że te wszystkie plotki i spekulacje okazały się nie do końca trafione, a finalnie Alfa Romeo Giulia GTA oraz jej siostra GTAm są wersjami bardziej nastawionymi na osiągi, ale nie tyle walczą mocą, co obniżoną masą pojazdu oraz ciekawymi detalami. Interesuje was jak takie auto powstaje? Zatem zapraszamy na małą wycieczkę.

Alfa Romeo Giulia GTA

Na początku należałoby wyjaśnić czym jest nazwa GTA, która pełni trzon nazwy nowej wersji. Otóż jest to skrót od Gran Tourismo Alleggerita i w historii marki mieliśmy już kilka aut, które z takim “dodatkiem” występowały. Produkcja Giulii GTA/GTAm odbywa się w fabryce Alfy, zlokalizowanej w Cassino (Włochy). Równolegle produkowana są bazowe warianty Giulii i większego Stelvio. Jak zaznacza Nicolò Vianello, inżynier odpowiedzialny za tworzenie pojazdów o sportowych osiągach, fabryka to ostatni etap, aby dopracować pojazdy, szczególnie dotyczy to pierwszych egzemplarzy, które wjeżdżają na linię produkcyjną. Zresztą dużo tych aut nie powstanie, bowiem przewidziane jest tylko po 500 sztuk dla GTA i osobno dla GTAm. Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że cały nakład wyprzedał się już w pierwszym tygodniu od ogłoszenia oficjalnej premiery.

Alfa Romeo Giulia GTA
Taki zderzak pewnie można już dostać na Allegro

Pełną wycieczkę po fabryce możecie zobaczyć w materiale przygotowanym przez Motor1, do którego serdecznie zapraszamy. Odnośnie samej Giulii GTA warto powiedzieć, że niezależnie od tego czy zgadzamy się z twierdzeniem, że cena jest wysoka jak za tego typu auto, czy nie, to jednak rozwiązania użyte do produkcji są wyjaśnieniem kwoty sięgającej ponad 800 tysięcy złotych. Jak często spotykamy w drogowym aucie centralne mocowanie koła w piaście, znane z motorsportu? Otóż tego typu elementy są obecne w topowych konstrukcjach, na przykład w Porsche o charakterystyce sportowej. Alfa Romeo Giulia GTA to prawdopodobnie pierwszy sedan na świecie, w którym użyto taki system montażu koła. Dla jednych ciekawostka, dla drugich dowód, że to auto wyjątkowe. W końcu w 2020 roku Alfa świętowała swoje 110 urodziny. Mamy nadzieję, że to nie ostatnie tego typu auto z Włoch i zobaczymy jeszcze jakieś szalone projekty. Co ciekawe FCA zainwestuje sporo pieniędzy w rozwój fabryki w Tychach i to właśnie tam mają być produkowane niektóre pojazdy Alfy.

Alfa Romeo Giulia GTA

Foto. Motor1