Elektryczna ofensywa Audi trwa w najlepsze. Dotyczy ona przede wszystkim segmentu SUV, gdzie producent z Ingolstadt ma w swojej ofercie już modele Q4 i Q8. Aby wypełnić lukę w nazewnictwie, na rynek trafia Audi Q6 e-tron. Przyniesie on niemałą rewolucję przede wszystkim dzięki zastosowaniu nowej platformy PPE.
Audi kontynuuje rozwój swojej gamy samochodów elektrycznych. Jest to nieuniknione ze względu na dużą konkurencję, a także plany samego producenta z Ingolstadt. Do 2033 roku planuje on przejść całkowicie na produkcję aut na prąd. Gama SUV-ów zasilanych z gniazdka na razie jest jednak niepełna. W ofercie można znaleźć modele Q4 i Q8. Aby wypełnić lukę między nimi, na rynek trafia Audi Q6 e-tron. Ma to być najbardziej zaawansowany z modeli elektrycznych marki przede wszystkim przez zastosowanie nowej, rewolucyjnej platformy PPE (Premium Platform Electric).
Platforma opracowana we współpracy z Porsche ma przynieść sporo nowości. Elastyczność PPE pomaga nadać przyszłym modelom niezależny charakter i typowe DNA Audi przy zachowaniu wspólnych podstaw technicznych. Dzięki technologii 800 V i standardowej maksymalnej mocy ładowania 270 kW możliwe są krótkie postoje na ładowanie. Platforma zapewnia także możliwość zastosowania maksymalnie długiego rozstawu osi i krótkich zwisów przednich i tylnych.
Stylistyka Audi Q6 e-tron jest charakterystyczna dla nowych modeli producenta. Pionowa płaszczyzna przedniego pasa obejmuje całkowicie zamkniętą osłonę Singleframe. Otacza ją maska w kolorze srebrnym lub błyszczącej czerni, sięgająca do bocznych wlotów powietrza. Wysoko umieszczone cyfrowe światła do jazdy dziennej nadają Q6 e-tron bardzo charakterystyczny i niezależny wygląd. Tył również otrzymał sportowy charakter, a przez szerokość klapy bagażnika przechodzi listwa świetlna.
Wnętrze Audi Q6 e-tron to rozwinięcie znanych już rozwiązań. Panoramiczny wyświetlacz Audi MMI oraz ekran pasażera MMI tworzą wizualnie przejrzystą cyfrową scenę. Smukły, wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI ma zakrzywioną formę i korzysta z technologii OLED; składa się z 11,9-calowego wirtualnego kokpitu Audi i 14,5-calowego ekranu dotykowego MMI. Miejsce kierowcy zaprojektowano na kształt krzywizny. Opcjonalnie auto można także wyposażyć w 10,9-calowy wyświetlacz dla pasażera. Wiele materiałów w środku pochodzi z recyklingu, co również było istotne przy projektowaniu auta. Rozstaw osi wynosi niemal 2,9 metra, a bagażnik ma pojemność 526 litrów. Audi zastosowało także “frunk”, czyli przedni bagażnik, którego pojemność to 64 litry.
Audi Q6 e-tron skorzysta z akumulatora o pojemności 100 kWh. Zasięg maksymalny wyniesie 625 kilometrów. Moc standardowej odmiany to 388 koni mechanicznych. Do gamy trafi również bardziej sportowa wersja SQ6 e-tron, która rozwinie 517 koni mechanicznych. Słabszy wariant przyspiesza do setki w czasie 5,9 sekundy, a mocniejszy w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to odpowiednio 210 i 230 kilometrów na godzinę. Obie wersje korzystają z napędu na cztery koła quattro, a w przyszłości na rynek trafią odmiany z napędem na tył. Sprzedaż auta na polskim rynku rozpocznie się w II kwartale tego roku.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments