Redaktor | Fotograf

Jeszcze do niedawna bardzo popularny segment miejskich aut, powoli zaczyna odchodzić w zapomnienie. Zwłaszcza modele klasy premium tej wielkości mają obecnie ciężko, co zauważyło także Audi. W związku z tym produkcja drugiej generacji A1 już niedługo się zakończy. To samo czeka nieco większy model Q2, który choć jest popularniejszy, nie przynosi niemieckiej marce zakładanych przychodów.

Audi bez wątpienia ma duże doświadczenie w produkcji małych samochodów. W historii tej marki pojawiło się A2, które miało kilka ciekawych rozwiązań, jednak nie zdobyło zbyt dużej popularności. W ostatnich latach producent postanowił jednak powrócić do segmentu aut miejskich i kompaktowych crossoverów. A1 i Q2 były propozycjami głównie do prestiżowego poruszania się po mieście. Niestety, okazało się, że te modele nie przynoszą zakładanych przez Audi dochodów, w związku z czym, czeka je nieprzyjemny los.

Audi A1 i Q2 pozostaną bez następcy - koniec produkcji już niedługo

Oba modele nie doczekają się następców. Markus Duesmann w wywiadzie udzielonym dla Handelsblatt potwierdził, że nie ma planów rozwoju najmniejszych modeli w gamie. Możliwe nawet, że nie tylko A1 i Q2 czeka koniec produkcji. Szef Audi planuje ekspansje w bardziej prestiżowych i większych segmentach, podczas gdy produkcja mniejszych modeli ma być ograniczona. Większe samochody przynoszą producentowi znacznie większe zyski, w związku z czym nie ma sensu utrzymywania produkcji nierentownych modeli. To samo powoli czynią również inni producenci.

Audi A1 i Q2 pozostaną bez następcy - koniec produkcji już niedługo

Czy będziemy mieli za czym tęsknić? A1 pozostało jednym z niewielu, jeśli nie ostatnim przedstawicielem prestiżowej klasy miejskich aut. Poprzednia generacja otrzymała nawet sportową odmianę S1, która znalazła wielu fanów. W przypadku Q2, był on typowym przedstawicielem kompaktowych crossoverów. Poza Polską, była oferowana nawet sportowa odmiana SQ2, która rozwijała 300 koni i mogła być postrzegana jako luksusowy Volkswagen T-Roc R. W Chinach była oferowana odmiana z przedłużonym rozstawem osi, a nawet z napędem elektrycznym. W związku z brakiem w gamie A1 i Q2, nowymi najtańszymi modelami zostaną Q3 i A3.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *