Redaktor | Fotograf

TDI – to oznaczenie bez wątpienia jest szeroko znane fanom motoryzacji. Jednak już niedługo, póki co jedynie w przypadku Holandii, nie będziemy mogli zakupić Audi z takim silnikiem. Niestety, prawdopodobnie już niedługo czeka to również inne rynki, ponieważ jednostki wysokoprężne w ostatnich latach są w odwrocie. Niewiele wskazuje, żeby miało się to zmienić. Ich następcy, czyli hybrydy typu plug-in, nie będą w stanie każdego zadowolić.

Audi jest szeroko znane dzięki swoim jednostkom TDI. Oczywiście, przez aferę Dieselgate, nie wszystkie skojarzenia z tymi trzema literami są dobre. Można wręcz powiedzieć, że to wydarzenie znacznie przyspieszyło proces wycofywania takich silników z rynku. Ponadto, w ostatnich latach, jednostkom wysokoprężnym jest na rynku coraz ciężej. Bardziej rygorystyczne normy emisji spalin skłaniają producentów takich jednostek do zaprzestania ich produkcji. Nie inaczej jest w przypadku Audi, które póki co ogranicza produkcję i kończy sprzedaż diesli na rynku holenderskim.

Audi wstrzymuje sprzedaż TDI w Holandii - w ofercie już tylko benzyny

Decyzja wchodzi w życie natychmiastowo. Już teraz nie da się zamówić jednostek TDI w Holandii. Mieszkańcy tego kraju będą musieli zadowolić się silnikami benzynowymi lub skusić się na hybrydę. Tych Audi ma coraz więcej, jednak nadal nie zawsze są one oszczędniejsze od diesli. Niemcy chcą jednak skutecznie rozwijać technologię elektryczną na rzecz silników spalinowych. Audi porzuciło już dalszy rozwój jednostek diesla i benzynowych, w związku z czym, nadchodzące modele otrzymają praktycznie niezmienione silniki.

Audi wstrzymuje sprzedaż TDI w Holandii - w ofercie już tylko benzyny

Audi przygotowuje się również na nadchodzącą normę emisji spalin Euro 7. Ma ona wręcz wymuszać elektryfikację jednostek, na co niemiecka marka jest jednak gotowa. W 2025 roku, Audi ma pokazać swój ostatni model z silnikiem spalinowym. 8 lat później, z linii produkcyjnych zjedzie ostatni samochód z takim napędem. Po tej dacie, auta z czterema zerami na grillu, będą już jedynie elektryczne. Niestety, w związku z tym, już niedługo przyjdzie nam pożegnać tak cudowne jednostki jak 4.0 V8, 5.2 V10 czy 2.5 R5.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *