Choć obecne modele w gamie wersję Quadrifoglio posiadają to w przypadku Tonale się na to nie zapowiada i trzeba zadowolić się słabszymi wersjami
Obecnie gama Alfa Romeo opiera się na dwóch modelach – Giulia i Stelvio. Oba modele są dostępne w wersji Quadrifoglio, a Giulia ostatnio doczekała się nawet wariantu GTA/GTAm, czyli jeszcze bardziej ekstremalnej wersji do zadań specjalnych. W najbliższym czasie do oferty włoskiego producenta ma zawitać zupełnie nowy samochód o nazwie Tonale. Ma to być SUV mniejszy od Stelvio, ale równie dobrze (a nawet lepiej) się sprzedający. Tonale to nowe podejście Alfa Romeo do projektowania samochodów, bo zmiany widać gołym okiem, a różnica względem stylistyki Stelvio jest spora, chociaż tonacja jest wciąż ta sama. Dlaczego zatem nie będzie Quadrifoglio?
Tonale ma jeden cel – zarobić. To, że Alfa Romeo nie cieszy się super wpływami ze sprzedaży nie jest tajemnicą. Producent potrzebuje modelu, który sprzeda się w dużym nakładzie, będzie względnie tani co przyciągnie klienta i wyznaczy nowy kierunek marki. Gdy to się powiedzie to można myśleć o Quadrifoglio dla Tonale, ale do tego momentu potrzeba sporo czasu i pracy. Nowy SUV ma być hybrydą typu Plug-In, co jest nowością w bastionie Alfy. Układ ma składać się z silnika 1.3 połączonego z elektrykiem o łącznej mocy 240 KM. Zasięg na samej jednostce elektrycznej to 50 km, a prędkość maksymalna to 130 km/h. Jednak oprócz tego do gamy ma zawitać silnik 2.0 o mocy do 330 KM, co będzie ciekawą propozycją. Ciężko na dzień dzisiejszy mówić o osiągach, ale będą one co najmniej dobre.
Konkurentami dla Tonale mają być takie samochody jak Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40 i Mercedes GLA. Jest wysoka liga, gdzie producenci dysponują sporym doświadczeniem, a Tonale dopiero w pierwszej połowie 2021 roku wejdzie na rynek. Chociaż tutaj sytuacja jest ruchoma, jak wszystkie terminy na świecie w obecnej sytuacji. Miejmy nadzieję, że w związku z Tonale nic się nie opóźni i będziemy mogli cieszyć swoje oczy jej pięknem już na początku 2021, kiedy to odbędzie się jej debiut. Cennik nie jest znany, ale ceny konkurencji plasują się w przedziale 190-230 tysięcy za wersję 240 konną i blisko 300 tysięcy za mocne 330 KM. Ciekawe jak będzie w Alfa Romeo.
Foto. materiały prasowe producenta Info. AutoBlog
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments