Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Choć te dwa auta bardzo się różnią, to jednak mają coś wspólnego – zarówno Alfa Romeo Giulia QV, jak i Mercedes-AMG A45s zapewniają niesamowite emocje i mają chrapkę na pozycję lidera w swojej klasie

Kiedyś, gdy definiowało się auto typu “hot hatch” to w zasadzie nie było wątpliwości – 3- lub 5- drzwiowy kompakt typu hatchback z dużą mocą, napędem na przednią oś i odpowiednim pakietem optycznym. Tak to mniej więcej wyglądało. Dzisiaj w zasadzie dalej mamy samochody 3- lub 5-drzwiowe, które mają spore zmiany wizualne i dużą moc. Zmienił się jednak rodzaj napędu, bo teraz coraz częściej widzimy napęd na obie osie, co ma ścisłe powiązanie z dużą mocą. Kiedyś operowało się na wartościach 200-250 KM i nie było problemu z przeniesieniem mocy na koła, jednak teraz, gdy dla przykładu Mercedes-AMG A45s rozwija moc 421 KM z 2-litrowego silnika R4, to ciężko byłoby racjonalnie przekazać taką moc na koła. Podobnie jest wśród sedanów, gdzie kiedyś były to głównie nudne auta klasy premium, gdzie liczył się komfort i prestiż, a teraz Alfa Romeo Giulia QV ma silnik 2.9 V6 o mocy 510 KM i uchodzi za jedno z najbardziej emocjonujących sedanów na świecie, a wiemy, że GTA oraz GTAm, to kolejny poziom w tej klasie.

Alfa Romeo Giulia QV
Foto. Carwow

Zatem czy porównanie tych dwóch aut ma sens? Oczywiście, że nie, ale też zapewne od razu nie wskażecie zwycięscy. Otóż Alfa Romeo Giulia QV waży około 1524 kg – dużo? Sporo, to będzie właściwe określenie, ale ciekawiej się robi, jak spojrzymy na wagę Mercedesa – 1635 kg! Hatchback z 2-litrowym silnikiem R4 waży o 110 kg więcej od sedana z V6 o pojemności 2.9 litra! Do tego kwestia mocy – 510 KM w Alfie i 421 w AMG – zatem większość z was już ma pewnie zwycięzcę tego starcia i jest nim Alfa Romeo Giulia QV. Jest jednak jeszcze jedna kwestia. Oba auta wykorzystują co prawda 8-biegową przekładnię, ale w Alfie za jej pośrednictwem moc trafia tylko na tylną oś, natomiast w Mercedesie przekazywana jest na wszystkie cztery koła i to może mieć szczególne znacznie.

Alfa Romeo Giulia QV vs Mercedes-AMG A45s
Foto. Carwow

Zgodnie z tym, co mówi Mat Watson z Carwow, udało mu się Alfą Romeo pokonać ćwierć mili w 11.9 sekundy, a AMG potrzebuje 12.1 sekundy. Jednak tym razem warunki były mniej sprzyjające – wilgotny oraz zimny pas lotniska – w rezultacie najlepszy wynik Alfy to 12.4 sekundy. W takim razie gdzie Alfa ma przewagę? Chociażby podczas próby dynamicznej, bo dysponuje większym momentem obrotowym i tutaj zarówno w wersji pracy skrzyni manualnej, jak i automatycznej, wygrywa Alfa Romeo. Jest jeszcze test hamowania, ale w tej konkurencji wielki brawa dla Mercedesa. Auto choć o 110 kg cięższe, to ma krótszą drogę hamowania i pokonuje Alfę zdecydowaną różnicą. A waszym zdaniem, który z tych dwóch samochodów jest lepszy?

Foto. Carwow

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *