ABT prezentuje swoją wersję Audi RS6 C8 – 700 KM i 880 Nm

ABT wprowadza bardzo szalone modyfikacje do pojazdów, ale trzeba przyznać, że każdy ich pojazd wygląda genialnie i olśniewająco tak jak to Audi RS6

Audi RS6 C7 to bez wątpienia udany model dla niemieckiego producenta, który cieszył się dużą sprzedażą na całym świecie i stało się synonimem sportowego kombi o szerokim wachlarzu zastosowań. Stosunkowo niedawno zadebiutowała generacja C8, czyli najnowsze wcielenie Audi RS6 i już teraz wiadomo, że będzie to jeszcze lepszy samochód nie tylko pod względem mechanicznym czy wizualnym, lecz także marketingowym. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta – ludzie pokochali nowe RS6 i liczba zamówień w samych Stanach Zjednoczonych przerosła wszelkie oczekiwania, a w Europie nie brakuje podobnych głosów. Teraz ABT wzięło sportowe kombi na warsztat, aby sprawdzić ile da się wciągnąć z tego silnika oraz wprowadzić drobne zmiany wizualne. Jak im to wyszło?

Najważniejsze zmiany zaszły pod maską, bo tam zamiast standardowych 600 KM i 800 Nm, dzięki ABT Performance Upgrade pojawiło się aż 700 KM i 880 Nm. To sprawia, że z seryjnego przyspieszenia na poziomie 3,6 sekundy udało się uciąć aż 0,3 sekundy i teraz czas potrzebny na uzyskanie 100 km/h to zaledwie 3,3 s. Taki wynik robi jeszcze większe wrażenie i bez wątpienia jest godny uwagi. ABT nie wspomina nic o modyfikacji zawieszenia, ale za to dokłada specjalny zestaw kutych felg, które można opcjonalnie wybrać. Ciekawe czy po takiej modyfikacji nowe RS6 lepiej brzmi nawet na seryjnym wydechu, bo producent również w tej kwestii nie wprowadził żadnych modyfikacji.

Wizualnie większych zmian nie ma poza nowymi felgami, ale niewykluczone, że z czasem ABT zaprezentuje pakiet dokładek i spojlerów. Należy pamiętać, że ABT pracuje nad nowym RS6-R, czyli topową wersją, która w generacji C7 rozwijała 730 KM. Tutaj możemy spodziewać się nawet wartości rzędu 750-770 KM, chociaż ujrzenie wyniku 800 KM i 1000 Nm byłoby bardzo przyjemne dla oka. Co ciekawe, po modyfikacji ABT dalej jest założony “elektroniczny kaganiec” blokujący prędkościomierz na wartości 305 km/h. Myślę, że spokojnie przekroczenie tej bariery nie stanowi dla RS6 ABT większego problemu. Chociaż trzeba przyznać, że zastanawiające jest ile pojechałoby takie Audi po modyfikacjach bez żadnego elektronicznego ograniczenia.

Foto. materiały prasowe