Redaktor | Fotograf

BMW M planuje dość hucznie obchodzić swoje 50 urodziny. Na rynek powinno trafić wiele ciekawych modeli z tym znaczkiem. Już niedługo powinniśmy ujrzeć ekstremalne M4 CSL, które będzie torową odmianą z drogową homologacją. Na drugim końcu skali znajdzie się z kolei praktyczne, jednak równie emocjonujące M3 Touring. Auto jest intensywne testowane nawet na zamarzniętym jeziorze, a BMW pokazuje nam zdjęcia w kamuflażu.

BMW planuje zaskoczyć nas kilkoma nowościami w tym roku. Przede wszystkim chodzi o dział sportowy M, który obchodzi w tym roku 50-lecie. Fani marki bez wątpienia najbardziej czekają na M4 CSL i M3 Touring. Pierwszy z nich będzie ekstremalną odmianą kontrowersyjnego modelu, podczas gdy ten drugi pierwszym praktycznym M3 w historii. Już jakiś czas temu producent poinformował nas o swoich planach. Jednak pierwotnie były to tylko krótkie wzmianki i przecieki. Teraz coraz częściej widzimy zdjęcia modelu na oficjalnych kanałach BMW, choć niestety wciąż w kamuflażu.

BMW M3 Touring testowane - tym razem na zamarzniętym jeziorze

Tym razem Bawarczycy pochwalili się zdjęciami M3 Touring podczas testów na zamarzniętym jeziorze. Co ciekawe, rywal C63 kombi, będzie już egzemplarzem po liftingu Serii 3, który nadejdzie już niedługo. W związku z tym, auto będzie nieco unowocześnione na zewnątrz. Zmiany zajdą jednak również w środku. Na pokładzie znajdziemy nowy system iDrive 8. Przyniesie on bardzo dużo nowości. Najważniejszą będzie jednak upodobnienie do Mercedesa. Oba wyświetlacze znajdą się pod jedną taflą szkła, tak jak przykładowo w Klasie A.

BMW M3 Touring testowane - tym razem na zamarzniętym jeziorze

Niestety, jeszcze jedną zmianą w środku w stosunku do pozostałych M3 będzie brak możliwości zamówienia manualnej skrzyni biegów. Prawdopodobnie mało kto zdecydowałby się na zakup takiej odmiany, jednak z pewnością byłaby interesującą opcją. Touring będzie oferowany jedynie ze skrzynią automatyczną. Pod maską znajdzie się identyczna jednostka jak w standardowym M3 Competition, rozwinie więc aż 510 koni mechanicznych. Waga praktyczniejszej odmiany będzie nieco wyższa, prawdopodobnie na poziomie M4 w wersji cabrio. Osiągi powinny być jednak nadal znakomite.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *