Rynek azjatycki rządzi się swoimi prawami. W związku z tym ujrzymy tam wiele aut, które u nas nie miałyby prawa bytu. Przede wszystkim chodzi jednak o zwyczaje panujące w tamtych państwach, dotyczące ilości miejsca dla pasażerów z tyłu. W związku z tym w ofercie wielu producentów są przedłużone wersje najróżniejszych modeli. Od aut klasy średniej, np. Serii 3, aż po X5, które niedługo trafi na chińskie drogi w dłuższej odmianie.
BMW w wersji Long kojarzy nam się przede wszystkim z Serią 7. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w Europie jedynie “siódemka” posiada w ofercie taką odmianę. Zupełnie inaczej jest na rynku azjatyckim, ponieważ rządzi się on swoimi prawami. Głównie chodzi o miejscowe zwyczaje, według których wypada, aby wszyscy pasażerowie mieli tyle samo miejsca. W związku z tym producenci wprowadzają tam przedłużane wersje swoich modeli, które sprzedają się jak świeże bułeczki. BMW ma tam w swojej ofercie m.in. Serię 3, Serię 5, czy X1 w odmianach Long. Już niedługo na chiński rynek trafi również X5 najnowszej generacji w przedłużonej wersji.
Stylistycznie, przedłużony model wygląda niemal identycznie jak standardowa wersja. Jedyną zauważalną z zewnątrz różnicą są tylne drzwi i ogólna długość auta. Ta wzrosła o 13,7 centymetra, dzięki czemu zwiększył się również rozstaw osi. Pasażerowie z tyłu będą mieli teraz aż o 13 centymetrów miejsca na nogi więcej. Reszta wymiarów auta pozostanie bez zmian. O wszystkim możemy się dowiedzieć dzięki zdjęciom Ministerstwa Transportu Chin, ponieważ BMW oficjalnie jeszcze nie zaprezentowało X5 w przedłużonej wersji.
Nie jest to pierwszy taki przypadek, ponieważ również z Chin dowiedzieliśmy się również między innymi o liftingu X3. Nie wiadomo jeszcze z jakimi silnikami będzie oferowana przedłużona odmiana X5, egzemplarz ze zdjęć to wersja 40Li, więc pod maską ma 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 340 koni mechanicznych. Niestety, prawdopodobnie X5 w odmianie Long będzie dostępne jedynie na rynku chińskim.
Foto. Ministerstwo Transportu Chin
Redaktor | Fotograf