Wszystkie generacje Audi RS6 porównanie w wyścigu na 1/4 mili

Które z oferowanych dotąd RS6 okazało się najlepsze? Czy można to w ogóle stwierdzić na podstawie wyścigu? Bez wątpienia każda generacja ma coś w sobie.

Fenomen szybkich kombi ma już wiele lat. Bez wątpienia jedną z marek, które zapoczątkowały trend projektowania tego typu samochodów było Audi. Niemiecka marka zaczęła jednak od mniejszego z oferowanych wówczas modeli. Przy współpracy z Porsche, na rynku zadebiutował model RS2. Następnie przyszła jednak pora na większy samochód w gamie. Tak pojawiło się RS6 C5, które przyniosło szybkie kombi w segmencie wyżej. Bez wątpienia oba auta były rewolucyjne, a wraz z każdą kolejną generacją możemy zauważyć, jak wojna o miano najszybszego kombi napędzała rozwój technologiczny RS6.

Dzięki filmowi zamieszczonemu przez carwow możemy zobaczyć, jak bardzo zmieniło się RS6 z biegiem lat. Oczywiście, z góry można założyć, że wygra najnowsze C8, jednak czy pozostałe modele zostaną daleko w tyle? W wyścigu na 1/4 mili, podczas pierwszego podejścia wygrała poprzednia generacja. Jednak już w następnym wyścigu zdecydowanie wygrała generacja C8. C5 i C6 pozostały z tyłu podczas wszystkich podejść. Z rolki najszybsze okazało się RS6 C7, a równą walkę z C8 nawiązało C6. Jeśli chodzi o hamulce, najbardziej skuteczne okazało się RS6 C7.

Audi RS6 porównanie w wyścigu na 1/4 mili

Najstarszym z prezentowanych aut jest RS6 C5, które zostało wyposażone w V8 o pojemności 4,2 litra. Moc 450 koni pozwala na rozpędzenie się do setki w 4,7 sekundy. Kolejną generację wyposażono w największy silnik oferowany kiedykolwiek w RS6. Było to 5-litrowe V10 rozwijające moc 580 koni mechanicznych. Przyspieszenie do 100 kilometrów na godzinę zajmowało już jedynie 4,5 sekundy. Ta wartość zdecydowanie spadła w przypadku następcy, czyli generacji C7. Niecałe 4 sekundy wystarczały, aby auto osiągnęło setkę. Moc to 560 koni, osiągane przez 4-litrowe V8 wzbogacone dwoma turbinami. Najnowsze C8, ma silnik o tej samej pojemności, jednak generuje aż 600 koni mechanicznych. Aby przyspieszyć do setki potrzebuje jedynie 3,6 sekundy.

Film: Carwow