Nie trzeba było czekać, aby ktoś znalazł rozwiązanie jak ominąć blokady Volvo. Teraz za odpowiednią opłatą można cieszyć się zwiększoną prędkością
Rozwój motoryzacji od zawsze był związany z rozwojem bezpieczeństwa w samochodach. Początkowo rozwijano technologie bezpieczeństwa pasywnego, jednak w ostatnich latach pierwsze skrzypce gra bezpieczeństwo aktywne, czyli takie które ma przede wszystkim zapobiegać kolizjom. Na czele rozwoju tych rozwiązań zawsze stało kilka marek, takich jak Volvo czy Mercedes. Ostatnio głośno było przede wszystkim o tym szwedzkim producencie, który ogłosił, że wprowadzi w swoich modelach ogranicznik prędkości ustawiony na 180 km/h. Nie każdemu spodobał się ten pomysł, a tunerzy już podjęli walkę z systemem Volvo.
Problem byłby duży zwłaszcza w Europie, gdzie wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do odgórnego limitu 250 km/h wprowadzonego w latach 80. przez Audi, BMW i Mercedesa. 180km/h jest teraz prędkością, którą osiągają niemal wszystkie samochody dostępne na rynku, zwłaszcza w segmencie premium. Dziwi fakt, że nawet w sportowych modelach Volvo nie oferuje przesunięcia tego ograniczenia. Jednak taką usługę oferuje znany tuner marki, czyli Heico Sportiv. Pozwala on na przesunięcie wartości ograniczenia do 210km/h lub 250km/h co jest już zadowalającą wartością. Ze spokojem pozwoli to na osiąganie prędkości maksymalnych w słabszych i mocniejszych modelach.
Na zamontowanie software’u na pewno zdecyduje się wielu klientów, zwłaszcza modeli ze znaczkiem Polestar. Dzięki temu będą mogli wykrzesać na niemieckich autostradach prędkości przystające do modelu, bez zmiany auta. Choć faktycznie priorytetem Volvo jest zapewnienie bezpieczeństwa w swoich modelach, decyzja o wprowadzeniu tak znacznego ograniczenia może spowodować odpływ części klientów.
Odpowiednie pakiety Heico powinny pojawić się już niedługo. Niewykluczone, że śladem niemieckiego tunera pójdą również inni, i pakiety pozwalające podnieść prędkość maksymalną będą również w ich ofercie. Kto wie, być może będziemy musieli się do tego przyzwyczaić, zwłaszcza gdy śladem Volvo pójdą inni producenci, co nie jest wykluczone, patrząc na coraz bardziej zaostrzające się przepisy w Unii Europejskiej. Już teraz lista obowiązkowego wyposażenia związanego z bezpieczeństwem aktywnym w samochodach jest coraz dłuższa, więc jest to bardzo możliwe.
Cennik usługi:
seria 40
• Benzyna: EUR 1.112,06
• Diesel: EUR 1.112,06
• Hybryda: EUR 1.198,27
seria 60
• Benzyna: EUR 1.284,48
• Diesel: EUR 1.284,48
• Hybryda/T6: EUR 1.370,68
seria 90
• Benzyna: EUR 1.456,89
• Diesel: EUR 1.456,89
• Hybryda/T6: EUR 1.543,10
Do podanych cen należy doliczyć VAT. Tuner daje 60 miesięcy gwarancji na nową część.
Źródło: HEICO SPORTIV – official page
Redaktor | Fotograf
Comments