Najnowsze doniesienia z Japonii wskazują, że nowa Toyota MR2 o mocy niemal 400 koni może uzupełnić sportową gamę modelową producenta.
Po latach posuchy Toyota za sprawą uruchomienia dywizji Gazoo Racing wreszcie na dobre powróciła do produkcji ekscytujących pojazdów. GR Supra, GR Yaris czy nadchodzące GR86 oraz GR Corolla to przykłady naprawdę fenomenalnych pojazdów. Wszystko to reklamowane sukcesami na najwyższych szczeblach motorsportu — WEC i WRC. Mimo ogromnego sukcesu dotychczasowych modeli wszystko wskazuje na to, że Japończycy nie mają zamiaru się zatrzymywać. Najnowsze plotki z Kraju Kwitnącej Wiśni sugerują, że może nas czekać wielki powrót kultowego modelu. Toyota MR2 miałaby powrócić lepsza niż kiedykolwiek wcześniej.
Wspomniane doniesienia pochodzą z Japońskiego serwisu Spyder7. Zgodnie z podanymi przez nich informacjami za kierownicą kierowcy znaleźć miałaby się jednostka V6 o pojemności 2,8 lub 3 litrów o prawdopodobnej mocy od 350 do 400KM. Bardzo możliwe jest również użycie napędu hybrydowego. Taki obrót spraw oznaczałby, że MR2 byłaby poziom wyżej niż obecny flagowy samochód sportowy Toyoty, czyli GR Supra.
Dla wielu taka sytuacja wzbudziłaby spore emocje, jednakże co ciekawe, nie będzie to pierwszy taki przypadek w historii marki. W czasie produkcji drugiej generacji modelu był taki okres, kiedy to właśnie Toyota MR2 była tym mocniejszym modelem, znacznie szybszym od Supry, ale i nie tylko. Odmiana Turbo była nawet szybsza w sprincie na ćwierć mili od kultowej Hondy NSX. Na ten moment historia modelu MR2 kończy się na roku 2007. Wtedy to zakończono produkcję trzeciej, ostatniej generacji w nadwoziu Spyder. Choć wariant o oznaczeniu ZZW30 przyjął się gorzej od poprzednika, model ten wciąż dawał genialne wrażenia z jazdy przystępnym cenowo samochodem o silniku umiejscowionym centralnie.
Jeśli wierzyć doniesieniom Spyder7, na wskrzeszenie modelu MR2 powinniśmy czekać do co najmniej 2024 roku. Wciąż jednak wszystkie te informacje pozostają w obrębie plotek, przez co powinniśmy wstrzymać swoje emocje.
Foto. materiały prasowe producenta, response.jp
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments