Premiera nowego Mercedesa-AMG SL – nowe podejście do roadstera

Nowa generacja Mercedesa-AMG SL zrobiła wokół siebie dużo szumu jeszcze przed premierą. Producent również nie trzymał samochodu pod kocem i pokazywał nam różne teasery na długo przed prezentacją. Ta w końcu nadeszła i auto faktycznie robi niesamowite wrażenie. W gamie będą jedynie wersje AMG, ponieważ nowy SL zastępuje także model AMG GT Roadster.

Zakamuflowane Mercedesy-AMG SL jeździły po drogach już od dawna. Sam producent również pokazywał poszczególne części tego modelu od długiego czasu. W internecie krążyło także zdjęcie zrobione podczas pokazu przedpremierowego. W końcu jednak nadeszła wielka chwila i auto zostało oficjalnie zaprezentowane. Największą rewolucją względem poprzednich generacji jest fakt, że w gamie będą jedynie odmiany AMG. Ponadto nowy SL będzie występował jedynie w konfiguracji siedzeń 2+2. Co ciekawe, auto zastąpi także model AMG GT Roadster, ponieważ Mercedes stara się ograniczyć liczbę modeli w swojej gamie. W ofercie znajdą się także odmiany z 4×4, co też jest nowością w porównaniu z poprzednikami.

Premiera nowego Mercedesa-AMG SL - nowe podejście do roadstera

Z zewnątrz auto prezentuje się naprawdę świetnie. Auto zachowało swój sportowy charakter, który dzięki stylistyce AMG jest jeszcze bardziej podkreślony. W ofercie dostępne są felgi AMG, znane również z innych modeli. Pojawiły się także całkiem nowe wzory, przeznaczone jedynie dla SL. Dzięki pakietowi Night, elementy zewnętrzne mogą być całkowicie czarne. Składany dach jest materiałowy. Można go rozłożyć w 15 sekund jadąc do 50 kilometrów na godzinę. Klamki są chowane w drzwiach podobnie jak w Klasie S. Pojawi się także system czterech kół skrętnych znany z tego modelu. W mocniejszej wersji standardem będzie zawieszenie pneumatyczne.

Premiera nowego Mercedesa-AMG SL - nowe podejście do roadstera

We wnętrzu również zaszło wiele zmian. Jest ono podobne do tych znanych z innych nowych modeli Mercedesa. SL otrzymał więc duży wyświetlacz centralny, a także cyfrowe zegary. Co ciekawe, ten pierwszy jest odchylany. W opcji można zamówić kubełkowe fotele AMG Performance. Również wyposażenie jest bardzo bogate.

Gama silnikowa będzie się składać jedynie z jednostek AMG. Na szczycie znajdzie się odmiana 63, która otrzyma napęd na 4 koła 4Matic+. Dzięki silnikowi V8 rozwinie moc 585 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 niutonometrów. Ponadto w ofercie znajdzie się odmiana o oznaczeniu SL55. Ją także napędza jednostka V8, jednak nieco słabsza. Moc maksymalna to 476 koni. Nawet słabszy wariant, dzięki napędowi na 4 koła, przyspieszy do setki w zaledwie 3,9 sekundy. Mocniejsza odmiana zrobi to w 3,6 sekundy. Niedługo dołączy do nich także hybryda typu plug-in.

Głównym konkurentem nowej generacji Mercedesa-AMG SL będzie oczywiście Seria 8 w mocniejszych odmianach. Niestety, na pojawienie się modelu SL na drogach będziemy musieli jeszcze poczekać. Dostępny będzie prawdopodobnie dopiero w 2022 roku.

Foto. materiały prasowe producenta