W czasie testów na torze Toyota GR Super Sport w wersji przedprodukcyjnej miała poważny wypadek. Według plotek projekt może zostać anulowany.
Nowa era w wyścigach długodystansowych przyniosła nam sporo zmian. Nowa klasa Le Mans Hypercar wporwadzona zarówno w WEC, jak i IMSA pozwala producentom na stworzenie drogowych wersji swoich prototypów. Choć nie wszyscy (jak chociażby Peugeot) skorzystali z takiej opcji, znalazło się kilku chętnych. Glickenhaus, ByKolles oraz przede wszystkim Toyota. Japoński producent cieszący się oczywiście największą popularnością i liczbą fanów swoją zapowiedzią hipersamochodu wywołał niemałe zamieszanie. Toyota GR Super Sport byłaby bowiem najmocniejszym samochodem napędzanym silnikiem spalinowym wyprodukowanym w Kraju Kwitnącej Wiśni. Niestety, jeśli wierzyć plotkom z Japonii, nad projektem zawisły czarne chmury. Niedawny wypadek przedprodukcyjnego egzemplarza w czasie testów na torze Fuij może doprowadzić do zakończenia dalszego rozwoju hipersamochodu.
![Toyota GR Super Sport](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/wec-2019-2020-gr-007-1024x683.jpg)
W czasie wypadku, o którym mowa, przedprodukcyjny egzemplarz modelu Toyota GR Super Sport miał się zapalić, doprowadzając do poważnych uszkodzeń. Tym samym zgodnie z plotkami gwoździem do trumny projektu drogowego hipersamochodu stała się zarówno skala zniszczeń, jak i sam fakt zapłonu. Oczywiście wszystko pozostaje na ten moment w obszarze plotek, a media wciąż czekają na raporty ze strony Toyoty.
![Toyota GR Super Sport](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/wec-2019-2020-gr-002-scaled.jpg)
Wraz z przedwczesną śmiercią drogowej wersji powstały obawy o zagrożenie programu wyścigowego Toyoty w WEC. Na szczęście, jak podaje RACER, nic takiego nie powinno mieć miejsca. Rywalizujący już w WEC model GR010 Hybrid zdobył już homologację, na której nie ma wpływu wersja drogowa. Klasa LMH dopuszcza udział samochodów wyścigowych opartych zarówno o samochody drogowe, jak i prototypy, w przypadku których seryjna produkcja nie jest wymagana. Japoński producent przy tworzeniu GR010 Hybrid wybrał tę drugą opcję. Tym samym zabezpieczył on swój wieloletni program WEC przed potencjalną porażką drogowego modelu.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/07/wec001-1-1024x683.jpg)
Wciąż jednak, jak wspomniałem wcześniej, całość pozostaje na ten moment w obszarze plotek. Tylko oficjalne raporty japońskiego producenta mogą ostatecznie potwierdzić i zaprzeczyć fakt porzucenia projektu. Pożar prototypu tak drogiego i zaawansowanego pojazdu może oczywiście zniechęcić do jego dalszego rozwoju. Zdarzały się jednak sytuacje, w których przedprodukcyjne egzemplarze innych marek spotkał podobny los, a samochód ostatecznie trafił do produkcji. Mając również z tyłu głowy postać Akio Toyody oraz historię Lexusa LFA można mieć nadzieję, że jako projekt czysto z pasji Toyota GR Super Sport nie skończy swojego bytu przedwczesną śmiercią.
![Le Mans](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/09/wec-2019-2020-gr-016-1-1024x683.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.