Toyota chce osiągnąć neutralność węglową w Europie w 2040 roku

Obecnie, tematy ekologiczne w motoryzacji są niezwykle ważne. Niemal każdy producent dąży do elektryfikacji swojej gamy i wprowadzeniu silników o mniejszej pojemności. Jednym z liderów tego procesu jest niewątpliwie Toyota, która słynie ze swoich hybryd. Japoński producent chce osiągnąć neutralność węglową w Europie do 2040 roku.

Czy nam się to podoba czy nie, elektryfikacja samochodów jest faktem. Coraz więcej producentów chce być liderem rynku pod względem ekologii. Póki co, jednym z liderów tego procesu jest Toyota, która ma w swojej ofercie hybrydy od wielu lat. W ostatnich latach pokazuje ich coraz więcej, a kolejna generacja Toyoty CH-R ma być hybrydą typu plug-in. Według długofalowego planu producenta, a także dzięki systematycznej elektryfikacji gamy, neutralność węglowa w Europie ma zostać osiągnięta już w 2040 roku. Łatwo oczywiście nie będzie, jednak według Toyoty wszystko jest w zasięgu.

Toyota chce osiągnąć neutralność węglową w Europie w 2040 roku

Wszystko zależy przede wszystkim od fabryk Toyoty. Te, które znajdują się w Europie, mają być znacznie bardziej ekologiczne. Oczywiście nie jest to prosty proces, ale producent stara się go usprawnić. Fabryka w Wielkiej Brytanii już teraz jest w stanie przetworzyć ponownie aż 90% produktów, które w normalnych warunkach zostałyby wyrzucone. Ponadto, Toyota zainstalowała na dachach budynków dużą ilość paneli solarnych. To właśnie ta manufaktura jest póki co liderem ekologii wśród fabryk Toyoty. Ma ona osiągnąć neutralność węglową już w 2025 roku.

Toyota chce osiągnąć neutralność węglową w Europie w 2040 roku

Poza inwestycjami w fabryki i nowe modele hybrydowe i elektryczne, Toyota stara się rozwijać nowe technologię. To właśnie Japończycy są znacznie z przodu pod względem rozwoju technologii wodorowej. Niestety, do stworzenia w pełni praktycznego auta na wodór jeszcze długa droga, jednak Toyota nie chce spoczywać na laurach. Kolejny Hilux ma mieć wersję zasilaną właśnie wodorem. Japońska marka chce też produkować w Europie nowe baterie do swoich samochodów. Powstaną w tym celu kolejne fabryki, które mają być przyjazne środowisku i nie emitować dwutlenku węgla do atmosfery.

Foto. materiały prasowe producenta