Mercedes-AMG GT2 – nowa torowa zabawka zaprezentowana

Choć Mercedes-AMG GT jest już na rynku od wielu lat, wciąż pojawiają się nowe wersje. W ostatnim czasie mieliśmy okazję zobaczyć tak znakomite odmiany jak Black Series czy GTR Pro. Teraz przyszła pora zadowolić osoby, które chcą korzystać z auta typowo na torze. Mercedes przedstawił właśnie model AMG GT2, który ma podbić tylko tory wyścigowe.

Historia wyścigowych Mercedesów jest bardzo bogata. Wiele osób kupuje modele drogowe po to, aby co jakiś czas wybrać się nimi na tor. Takie modele jak AMG GT Black Series z pewnością są znakomitym pomysłem, jednak Mercedes rozszerza swoją ofertę modeli czysto torowych. Na rynek właśnie trafia model AMG GT2, który ma podbić tory wyścigowe na całym świecie. Pod względem technicznym z pewnością ma na to papiery, w związku z czym sukces jest wysoce prawdopodobny.

Mercedes-AMG GT2 - nowa torowa zabawka zaprezentowana

AMG GT2 oferuje aż 707 koni mechanicznych. Co ważne, wszystko za sprawą technologii z drogowego Black Series. Pod maską znajduje się 4-litrowa jednostka V8 z płaskim wałem korbowym. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 niutonometrów i trafia jedynie na tylne koła. Skrzynia automatyczna ma sześć biegów i jest sterowana za pomocą łopatek przy kierownicy. Masa całkowita auta wynosi jedynie 1400 kilogramów i to z zainstalowaną klimatyzacją. Jest to znakomity wynik dla auta tej klasy. Mercedesowi udało się ją osiągnąć przede wszystkim dzięki zbiornikowi paliwa, klatce bezpieczeństwa i masce wykonanych z włókna węglowego.

Mercedes-AMG GT2 - nowa torowa zabawka zaprezentowana

Oczywiście w przypadku aut wyścigowych ważna jest także aerodynamika. Nie inaczej jest w AMG GT2. Cały tylny spoiler został zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Można go dostosować do specyfiki danego toru. Z przodu pojawił się między innymi duży splitter. Elementy zawieszenia także są zupełnie inne niż w pozostałych wersjach AMG GT. Nowy model na tor trafi do sprzedaży już na początku przyszłego roku. Teraz przed nim ostatnie testy na różnych torach Europy, aby doszlifować ostatnie zmiany.

Foto. materiały prasowe producenta