Bez wątpienia wersja RS to chętnie wybierany wariant przez klientów, głównie dzięki dobrym osiągom i uniwersalności modelu Octavia w każdej wersji
Można powiedzieć, że Skoda Design wyrosła na studio projektowe z szalonymi pomysłami i nie boi się krzykliwych wizji. Z realizacją tych najbardziej szalonych bywa różnie, bo produkty są dyktowane potrzebami rynku oraz sytuacją grupy VAG w danym momencie. Jednak jeśli przejrzycie szkice projektowe modeli aktualnie znajdujących się w gamie to przyciągają one uwagę, ale jednocześnie zachowują najważniejsze elementy z wersji produkcyjnej auta. Teraz zostały zaprezentowane szkice zbliżającej się wersji RS dla modelu Octavia, która oficjalnie powinna zadebiutować w marcu na targach w Genewie. Skoda jednak postanowiła zdradzić nieco wygląd samochodu i trzeba przyznać, że szkice prezentują się bardzo dobrze i zadziornie.
Oczywiście trzeba na samym początku wziąć poprawkę na to, że to szkic, więc jest nieco wyolbrzymiony kształt samochodu, ale zachowane zostaną podstawowe elementy. Możemy zapomnieć, że nadkola będą tak szerokie albo, że lusterka staną się nagle niesamowicie wąskie, ale takie elementy jak zderzak przedni powinny zachować swój układ przetłoczeń i wcięć. Ciekawą kwestią jest blenda świetlna umieszczona nad dyfuzorem. Wygląda to bardzo ciekawie i bez wątpienia byłoby niecodziennym zabiegiem stylistycznym umieszczenie paska LED w takim miejscu, ale raczej nie jest możliwym, aby wersja produkcyjna była w taki element wyposażone. Szkoda, bo to na pewno wyróżnia auto z tłumu, ale ciekawe jak wpłynęłoby na widoczność samochodu na drodze i czy nie oślepiałoby innych uczestników ruchu drogowego.
W zaprezentowanych szkicach widać agresywną stylistykę Skody i staranną pracę nad wszystkimi detalami. Standardowo wszystkie auta będą posiadały czarny grill oraz wszystkie wloty powietrza, co doda sportowego charakteru w sferze wizualnej. Nowa stylistyka Octavii jest już od bazowych wersji nastawiona na ostre kształty, które ostatnio są w modzie, bo lubimy jak auto sprawia wrażenie szybkiego, a w przypadku wersji RS możemy mieć faktycznie szybkie auto w aż trzech wariantach silnikowych. Skoda podaje, że co piąta Octavia w Niemczech i Szwajcarii wyjeżdża z fabryki jako wersja RS, więc zainteresowanie tą odmianą jest dosyć duże, a hybryda może je dodatkowo zwiększyć.
Foto. materiały prasowe
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.