Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Małe samochody segmentu B podbijają rynek swoimi małymi rozmiarami, oszczędnymi silnikami i ceną. Czy Hyundai i20 pokona swojego rywala w postaci nowego Clio?

Niewątpliwie salon samochodowy w Genewie będzie wydarzeniem niezwykłym i interesującym, bo zapowiadają się bardzo ciekawe premiery. Do tego grona dołączył Hyundai z modelem i20, którego już trzecia generacja ma pojawić się w Europie. To mała zmiana, bo dotychczas i20 był prezentowany na Paris Motor Show, więc w okresie wrzesień-październik. My jednak nie narzekamy na wcześniejsze zaprezentowanie, tylko czekamy na efekt końcowy. Dzisiaj Hyundai zaprezentował szkice projektowe swojego nowego samochodu i już na wstępie można powiedzieć – jest dobrze. Przyglądając się tym grafikom jest jakieś nieodparte wrażenie, że już to gdzieś widzieliśmy, a sam samochód przypomina do złudzenia model i30, który jest dobrze sprzedającym się produktem dla koreańskiej marki, lecz tutaj mamy do czynienia z jeszcze lepszą i nowszą stylistyką.

Jak spojrzymy na szkic to możemy odnieść wrażenie, że tył samochodu nawiązuje do nadwozia Shooting Brake. Jednak nic z tego, nie ma szans na wersję kombi, a tym bardziej na bardziej wysmakowane Shooting Brake, ale propozycja wydaje się zwykle kusząca. Wyobraźcie sobie kombi segmentu B, które musi być analogicznie krótsze od takiego i30 Wagon, ale jednocześnie wypadałoby dołożyć kilka centymetrów do i20. Bardzo dobry samochód dla osób, które potrzebują duży bagażnik, ale nie koniecznie dużo miejsca w środku. Gdyby do tego usunąć tylną kanapę to mamy idealne auto transportowe do miasta np. dla listonosza. Dobra, ale koniec tej polemiki i skupmy się na tym, co faktycznie Hyundai pokazał.

Producent zaznaczał już jakiś czas temu, że w środku i20 zobaczymy dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, a do tego zostanie od nowa zaprojektowane wnętrze. Możemy spodziewać się dobrej jakości materiałów, bo Hyundai chce podnieść nieco klasę i jakość swoich pojazdów. System multimedialny również zostanie zaktualizowany, bo i20 musi gonić nowe Clio V, które na obecną chwilę ma najlepszy infotainment spośród wszystkich producentów samochodów osobowych na rynku. To dosyć duże wyzwanie przed konkurencją Renault i zobaczymy czy Hyundai w modelu i20 sobie z tym poradzi.

Ogólnie i20 to pierwszy samochód marki Hyundai w Europie, który realizuje stylistykę Sensuous Sportiness. Celem ten stylistyki jest połączenie czterech podstawowych dla niej elementów: proporcja, architektura, styl i technologia. Wcześniej w tej stylistyce został zaprojektowany model Sonata, lecz nie jest on dostępny ani w Polsce ani w Europie, więc dopiero i20 stanie się prekursorem na naszym rynku. W tej stylistyce zostaną zaprojektowane również inne modele, gdy z czasem zobaczymy ich kolejne generacje czy faceliftingi. Premiera oficjalna odbędzie się na początku marca w Genewie i będziemy na bieżąco informować o wszystkich szczegółach.

obecna generacja i20

Foto. materiały prasowe

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *