Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 286 g/km), 2020, Outdoor, Nuerburgring Nordschleife, selenitgrau magno, AMG Aerodynamik-Paket;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,5 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 286 g/km* Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (combined fuel consumption: 12,5 l/100 km, combined CO2 emissions: 286 g/km), 2020, Outdoor, Nuerburgring Nordschleife, selenite grey magno, AMG Aerodynamics package;Combined fuel consumption: 12,5 l/100 km, combined CO2 emissions: 286 g/km*

Prototyp Mercedesa-AMG GT 73e zauważony podczas testów na torze Nurburgring

Czyżby Mercedes nową wersją AMG GT 73e chciał pobić rekord toru? Dzięki odpowiedniej mocy powinien być w stanie zagrozić konkurentom ze swojego segmentu.

Nordschleife jest jednym z ulubionych torów producentów, na którym zarówno testują swoje samochody pod względem prowadzenia i osiągów, jak również konkurują o jak najlepszy czas. Choć nie w każdym przypadku ma to sens, ponieważ nie każdy segment został stworzony z myślą o torze wyścigowym, to wielu z nich zażarcie walczy nawet o ułamki sekund. Z pewnością jedną z najbardziej zaawansowanych pod tym względem klas są superlimuzyny. Porsche oraz Mercedes walczą o miano najszybszego 4-drzwiowego auta na Nurburgringu już od jakiegoś czasu. Jednak najszybszym samochodem w tej klasie pozostaje Jaguar XE Project 8. Mercedes testuje teraz swoje najnowsze dzieło właśnie tam.

Mercedes-AMG GT 73e 4Door ma zostać niekwestionowanym królem północnej pętli. Auto po raz kolejny zostało zauważone tam podczas intensywnych testów. Jednak możliwe, że producent już sprawdza, na jaki czas może liczyć. Niewykluczone nawet, że oficjalna próba pobicia rekordu odbędzie się już niedługo, jeszcze przed premierą modelu. Nic dziwnego, ponieważ jeśli wraz z premierą zostałby ogłoszony rekord toru, to Mercedes zdobyłby nie lada rozgłos.

Pod maską AMG GT73e ma znajdować się wciąż 4-litrowa jednostka V8. Ważniejszym elementem całości, będzie jednak dodatkowy układ elektryczny, który powinien dodać sporo mocy. Łącznie, całość powinna generować około 815 koni mechanicznych i aż 1000 niutonometrów. Pomimo dodatkowej wagi wynikającej z układu elektrycznego, samochód powinien być zauważalnie szybszy.

Mercedes-AMG GT 73e

Możliwe, że nie tylko pokusi się o poprawienie czasu AMG GT 63s, który wynosił 7 minut i 23 sekundy, ale nawet o zaatakowanie najszybszego Jaguara, który był o 5 sekund szybszy. Głównym zadaniem ma być jednak znaczne odskoczenie Porsche, którego Panamera będzie teraz miała znacznie trudniejsze zadanie. Możliwe jednak, że także wyciągnie swojego asa z rękawa. Jedno jest pewne: czekają nas bardzo ciekawe pojedynki.

Film: CarSpyMedia Foto. materiały prasowe producenta