Redaktor | Fotograf

Porsche 911 GT3 R rennsport to najnowsza wersja kultowego modelu. Jak sama nazwa wskazuje, będzie ona przeznaczona przede wszystkim na tory wyścigowe. Jej premiera odbyła się zresztą na słynnym obiekcie WeatherTech Raceway Laguna Seca. Nowy model będzie dość rzadkim widokiem. Powstanie jedynie 77 egzemplarzy.

Porsche 911 jest nie tylko kultowym modelem, ale także niezwykle skutecznym samochodem wyścigowym. Niezliczone edycje specjalne są niewątpliwą gratką dla kolekcjonerów, ponieważ z czasem takie auta potrafią mocno zyskiwać na wartości. Tym razem przyszła pora na prezentację odmiany, której żywiołem będzie przede wszystkim tor wyścigowy. Możliwe, że będą to również garaże kolekcjonerów, którzy będą je trzymać jako swoiste dzieła sztuki. Porsche 911 GT3 R rennsport miało właśnie swoją premierę na torze Laguna Seca.

Już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci postawili nie tylko na zabójczą skuteczność, ale również na stylistykę. Klienci będą mogli wybierać spośród siedmiu podstawowych lakierów i trzech specjalnych malowań. Porsche 911 GT3 R rennsport łączy mocarny wygląd samochodu wyczynowego z nowoczesnymi elementami stylistycznymi. Równocześnie nawiązuje do wyścigowej historii producenta samochodów sportowych. Dzięki temu nie można go pomylić z żadnym innym modelem. Ogólnie rzecz biorąc, ze standardowego GT3 R przejęto jedynie przednią pokrywę i dach. Wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały wymienione. Co ciekawe, w aucie zabraknie tradycyjnych lusterek. Zamiast nich pojawiły się ich cyfrowe odpowiedniki.

Równie istotny co aerodynamika jest również silnik. Porsche 911 GT3 R rennsport bazuje na standardowej odmianie GT3 R, jednak wykracza poza granicę homologacji. Dzięki temu uzyskano znacznie lepsze parametry. Na usunięciu ograniczeń nałożonych przez przepisy w szczególności zyskuje sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4,2 litra z 911 GT3 R. Moc maksymalna wynosi aż 620 koni mechanicznych, czyli o 60 więcej niż w standardowym modelu. Komponenty odpowiadające za przeniesienie siły napędowej na tylne koła, w tym sekwencyjna sześciobiegowa przekładnia z kołami stale zazębionymi, pochodzą z 911 GT3 R. Cena minimalna za model to 951 tysięcy Euro plus VAT.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *