Redaktor | Fotograf

Auta elektryczne pokazują, że również na torze wyścigowym potrafią radzić sobie całkiem nieźle. Najlepszym miejscem do takich pomiarów jest Nurburgring, którego rekord jest obiektem pożądania każdego producenta. Porsche Taycan w odmianie przedprodukcyjnej pokonał okrążenie w czasie 7:07, co sprawia, że uzyskał rekord Nurburgringu aut elektrycznych w segmencie limuzyn.

Rekord Nurburgringu – nie istnieje chyba bardziej prestiżowe osiągnięcie dla producentów samochodów, które mają mieć sportowy charakter. Porsche w przypadku niemal każdego modelu stara się uzyskać jak najlepszy wynik na niemieckim torze. Nie inaczej jest w przypadku modelu Taycan. Sensacyjny czas, który wyniósł dokładnie 7:07,55 minuty to rekord w segmencie limuzyn elektrycznych. Poprzedni rekord wynosił 7:25,231 minuty i należał do Tesli Model S Plaid. Porsche w poprzedniej próbie, która odbyła się półtora roku temu, uzyskało czas o 26 sekund gorszy. Co sprawiło, że Porsche Taycan poprawił się aż tak bardzo, a uzyskiwane wyniki różniły się między sobą co najwyżej o sekundę i były powtarzalne?

Porsche Taycan ma przejść w niedalekiej przyszłości lifting. Prawdopodobnie to wraz z nim światło dzienne ujrzy zupełnie nowa odmiana elektrycznej limuzyny. To właśnie ona brała udział w historycznym okrążeniu. Mówi się, że poza zwiększoną mocą, nowy Taycan otrzyma również bogatszy zestaw aerodynamiczny, a także zmodyfikowane hamulce i zawieszenie. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. Za kierownicą jak zwykle w przypadku Porsche siedział Lars Kern, który uzyskiwał powtarzalne wyniki w czasie wszystkich okrążeń pomiarowych.

Czas Taycana jest również fenomenalny z powodu faktu, że elektryczny hipersamochód Rimac Nevera uzyskał czas o jedynie 2 sekundy lepszy. Dokładny film z całego przejazdu Porsche planuje udostępnić już w marcu. To właśnie wtedy możemy się również spodziewać premiery nowego Taycana po liftingu. Zmiany będą obszerne, zwłaszcza biorąc pod uwagę dynamikę rynku samochodów elektrycznych.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *