Auta elektryczne pokazują, że również na torze wyścigowym potrafią radzić sobie całkiem nieźle. Najlepszym miejscem do takich pomiarów jest Nurburgring, którego rekord jest obiektem pożądania każdego producenta. Porsche Taycan w odmianie przedprodukcyjnej pokonał okrążenie w czasie 7:07, co sprawia, że uzyskał rekord Nurburgringu aut elektrycznych w segmencie limuzyn.
Rekord Nurburgringu – nie istnieje chyba bardziej prestiżowe osiągnięcie dla producentów samochodów, które mają mieć sportowy charakter. Porsche w przypadku niemal każdego modelu stara się uzyskać jak najlepszy wynik na niemieckim torze. Nie inaczej jest w przypadku modelu Taycan. Sensacyjny czas, który wyniósł dokładnie 7:07,55 minuty to rekord w segmencie limuzyn elektrycznych. Poprzedni rekord wynosił 7:25,231 minuty i należał do Tesli Model S Plaid. Porsche w poprzedniej próbie, która odbyła się półtora roku temu, uzyskało czas o 26 sekund gorszy. Co sprawiło, że Porsche Taycan poprawił się aż tak bardzo, a uzyskiwane wyniki różniły się między sobą co najwyżej o sekundę i były powtarzalne?
Porsche Taycan ma przejść w niedalekiej przyszłości lifting. Prawdopodobnie to wraz z nim światło dzienne ujrzy zupełnie nowa odmiana elektrycznej limuzyny. To właśnie ona brała udział w historycznym okrążeniu. Mówi się, że poza zwiększoną mocą, nowy Taycan otrzyma również bogatszy zestaw aerodynamiczny, a także zmodyfikowane hamulce i zawieszenie. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele. Za kierownicą jak zwykle w przypadku Porsche siedział Lars Kern, który uzyskiwał powtarzalne wyniki w czasie wszystkich okrążeń pomiarowych.
Czas Taycana jest również fenomenalny z powodu faktu, że elektryczny hipersamochód Rimac Nevera uzyskał czas o jedynie 2 sekundy lepszy. Dokładny film z całego przejazdu Porsche planuje udostępnić już w marcu. To właśnie wtedy możemy się również spodziewać premiery nowego Taycana po liftingu. Zmiany będą obszerne, zwłaszcza biorąc pod uwagę dynamikę rynku samochodów elektrycznych.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments