Pierwsze zdjęcia Subaru BRZ 2022 – premiera już 18 listopada

Nowe Subaru BRZ zadebiutuje już wkrótce, więc producent rozpoczyna swoje działania marketingowe i pokazał pierwszy zwiastun modelu

Plotki na temat nowej generacji Subaru BRZ krążą po Internecie już od jakiegoś czasu, bowiem jest to chyba najbardziej wyczekiwany model z gamy japońskiej marki, która w Polsce nie notuje najlepszych wyników sprzedaży. Nowy model ma powstać we współpracy z Toyotą, jednak tak naprawdę wcześniej nie wiedzieliśmy nic z oficjalnego źródła, a wszystkie informacje opierały się na plotkach i przeciekach oraz zdjęciach szpiegowskich zakamuflowanych egzemplarzy. Teraz to się jednak zmieniło, bowiem Subaru oficjalnie zapowiedziało premierę na 18 listopada, a przy okazji pochwaliło się zdjęciem części przodu nowego BRZ. I wiecie co? Strasznie przypomina mi to Porsche Taycan, ale też daje dużo do myślenia, w którą stronę poszli projektanci z designem.

Subaru BRZ

To co została na razie pokazane, to reflektory ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Wydaje się, że to już dzisiaj standard, więc nie powinno to nikogo dziwić, ale i tak dobrze, że taki element się pojawia. Patrząc na ten reflektor, przychodzi do głowy pewne nawiązanie do Nissana Z Proto, który to ma nieco podobny kształt i jakby nie patrzeć, może być rywalem dla Subaru BRZ. Oprócz tego widać wyraźne tłoczenie na masce, które nadaje muskulatury i czarne wcięcie przy wlocie powietrza w bocznej części zderzaka. Tak naprawdę widoczny obszar jest mocno ograniczony, ale mimo to jakoś wewnętrznie napawa optymizmem, że to auto będzie dobrze wyglądać. Czy tak się stanie na pewno? O tym mamy przekonać się już 18 listopada.

Subaru BRZ

Tego dnia ma się bowiem odbyć premiera nowego Subaru BRZ, które powstaje we współpracy z Toyotą, więc niedaleko tej daty powinniśmy zobaczyć również Toyotę GR 86. Jeśli przypomnimy sobie zdjęcia szpiegowskie auta z testów to pojawiał się tam wielki, podłużny pas w zderzaku, coś na wzór tego, który znamy z Z Proto. To może finalnie dać bardzo ciekawy rezultat. Z kolei pod maskę nowej generacji ma trafić 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, który wygeneruje około 220 KM i 240 Nm. Jest to delikatny wzrost względem obecnej specyfikacji, gdzie umieszczono 2-litrową jednostkę. Wiemy, że pojawi się zarówno skrzynia automatyczna jak i manualna. Jeśli chodzi o manual to raczej nie ma wielkiej filozofii i będzie to 6-biegowa przekładnia, natomiast w kwestii automatu to spodziewalibyśmy się czegoś nowego, bo 6-biegowy automat to przeżytek. Może zobaczymy jakąś dwusprzęgłową przekładnię o 7 biegach? Na pewno byłoby to miłe zaskoczenie. Kluczem do sukcesu nowego BRZ ma być niska masa, a więcej szczegółów w tym temacie poznamy za 2 tygodnie. Może do tego czasu pojawią się kolejne zapowiedzi lub jakieś przecieki.

Foto. materiały prasowe producenta