Nowy design Peugeotów może się podobać. Francuzi od zawsze mieli dryg do wprowadzania rewolucji stylistycznych i jak widać kontynuują ten trend. Najnowszy Peugeot E-3008 debiutuje. Trzecia generacja modelu przyniesie sporo nowości. Będą one również techniczne, a napęd elektryczny zapewni nawet 700 kilometrów zasięgu.
Peugeot E-3008 debiutuje po wielu miesiącach oczekiwania. Francuski producent od dawna zapowiadał nowy model, jednak dopiero teraz go pokazał. Pierwsza debiutuje odmiana elektryczna, jednak już niedługo na rynek trafi także Peugeot 3008 2024 w spalinowych wersjach. Wersja na prąd wyróżni się z zewnątrz przede wszystkim znaczkiem i nieco innym zderzakiem przednim. Elektryk jest pierwszym modelem francuskiej marki opartym na nowej płycie podłogowej STLA, która ma przynieść wiele nowości, które umilą podróż.
Z zewnątrz rewolucja jest widoczna na pierwszy rzut oka. Peugeot E-3008 zyskał charakter SUV-a coupe. Widać to przede wszystkim po opadającej linii dachu. Przód zyskał charakterystyczną stylizację, która od wielu lat ewoluuje w autach ze znaczkiem lwa. Pazur (dosłownie) widać również po kształcie lamp. Tylna część nadwozia posiada bardzo charakterystyczne rysy, a jednocześnie sprawia wrażenie nieco spłaszczonej. Dodaje to charakteru, a także sprawia, że auto jest stylistycznie jeszcze ciekawsze. Nowy SUV będzie mierzył 454 centymetry i będzie wysoki na 164 centymetry. Klienci będą mieli do wyboru sześć kolorów: Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, i Titanium Grey.
Wnętrze Peugeota E-3008 prezentuje się świetnie i również przynosi niemałą rewolucję. Już poprzednia generacja i-Cockpit sprawiała wrażenie dopracowanej i futurystycznej. Tutaj oba te elementy zostały jeszcze bardziej uwydatnione. Podróżni będą mieli do swojej dyspozycji zakrzywiony ekran o przekątnej 21 cali ukryte za taflą szkła. Spełni on funkcję zarówno zegarów, jak i ekranu inforozrywki. Dotyczy to jednak najbogatszej wersji wyposażenia, tańsze odmiany otrzymają dwa 10-calowe ekrany. Nieco poniżej centralnego wyświetlacza znajdziemy kolejny, również dotykowy. Nowe rozwiązanie zwie się i-Toggle i ma być w pełni konfigurowalnym ekranem, gdzie można umieścić skróty do często wykorzystywanych opcji. Peugeot E-3008 otrzyma bagażnik o pojemności od 470 litrów w wersji FWD do 520 litrów w odmianie AWD.
Pod względem technicznym warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zasięg. Już standardowa odmiana 73 kWh zapewni 525 kilometrów na jednym ładowaniu. Napęd trafi na przednie koła, a moc maksymalna to 213 koni mechanicznych. Mocniejszy wariant Peugeota E-3008 również skorzysta z tej samej baterii, jednak rozwinie moc aż 326 koni, a napęd trafi na wszystkie koła. Wersja Long Range skorzysta z ogniw o pojemności 98 kWh, jednak będzie oferowana jedynie z napędem na przednią oś. Zasięg wyniesie aż 700 kilometrów, a silnik zapewni moc na poziomie 231 koni. Maksymalna moc ładowania wyniesie 160 kW.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf