Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Peugeot zdobył tytuł Car of the Year 2020 dla modelu 208, ale wciąż nie znamy wersji sportowej. Czy 208 GTI może być lepszy od swojego poprzednika i przeniesie nas do świetlanej przeszłości francuskiej marki?

Nowy Peugeot 208 zapowiada się naprawdę interesująco dla marki w okresie długoterminowym. Jest to model niezwykle świeży, który nie prędko się znudzi klientom, a do tego jako pierwszy w historii marki stał się w pełni elektryczny (e-208). To otwiera Peugeotowi dodatkowe furtki rozwoju gamy pojazdów, bo technologię elektryczną już mają, hybrydową również (508 Hybrid), więc tak naprawdę to teraz mogą skupić się tylko na zaspokajaniu potrzeb klientów. Można powiedzieć, że są w bardzo dobrej sytuacji, ale jednak wszyscy czekamy na najlepsze, czyli model 208 GTI. Ten mały usportowiony samochód potrafi dać wiele radości z jazdy, a z nową stylistyką może namieszać na rynku.

208 GTI

Jednak nie wiadomo co znajdzie się pod maską, bo możliwości jest wiele. Na pewno nie będzie to elektryk, bo takie informacje zostały zdementowane przez Peugeota. Może to być na przykład silnik 1.2 o mocy 155 KM (lub 165). Jest to możliwe dlatego, że taka jednostka już w gamie figuruje, ma niską emisję spalin i 1.2 to popularny widok w modelu 208. Jednak co by nie mówić to trochę mało mocy jak na oznaczenie “GTI”. Zatem może hybryda? Układ 1.6 + elektryk o łącznej mocy 225 KM istnieje w modelu 508, więc dlaczego by nie? Niska emisja spalin, duża moc i masa frajdy z jazdy. To naprawdę mogłoby się udać. Jest jeszcze możliwość zaoferowania silnika 1.6 o mocy około 200 KM, chociaż tutaj zapewne zależy dużo od emisji spalin.

Peugeot pracuje obecnie nad nowym modelem 308, który ma za niedługo na rynku zadebiutować. Ten model również ma wariant GTI, więc moc na poziomie 225 KM w 208 GTI wymusiłaby przeskok do poziomu co najmniej 300 KM w modelu 308. Ciekawie by było, gdyby 308 GTI otrzymał układ z 508 Sport Engineered, czyli hybrydę z dwoma silnikami elektrycznymi i spalinowym 1.6 o łącznej mocy 380 KM. W tym przypadku mówimy o tak zwanym e-AWD, co dałoby Peugeotowi sporą przewagę nad konkurencją. W końcu taki wynik byłby lepszy od Golfa R, a nawet nieco zbliżyłby się do AMG A45. Może zatem wizja ta nie jest taka odległa i nieprawdopodobna?

Foto. X-Tomi Design

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *