Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nie codziennie można obchodzić 100. urodziny, dlatego Mazda postanowiła uczcić taki jubileusz w sposób wyjątkowy, więc pokaże edycje specjalne swoich samochodów inspirowane przeszłością

W tym roku Mazda obchodzi swoje setne urodziny, więc jest to idealna okazja do wielkiego świętowania. Przypomnijmy, że marka powstała 30 stycznia 1920 roku, kiedy to Jujiro Matsuda w Hiroszimie założył firmę Toyo Cork Kogyo, zajmującą się produkcją obrabiarek. Produkowano tam narzędzia, a zanim stworzono pierwszy samochód minęło sporo czasu, bo dopiero w 1934 roku z fabryki wyjechało auto, które raczej można było nazwać połączeniem motocykla z jakimś czterokołowcem. Tak czy inaczej, dzisiaj Mazda znacznie się rozwinęła i ma w ofercie wiele ciekawych pojazdów, a 100. rocznica powstania marki wiąże się z edycją specjalną oferowanych samochodów.

Mazda

Zmiany wizualne, bo tylko takie zaszły w limitowanej edycji, dotyczą specjalnego lakieru Snowflake, który wraz ze skórzanym wykończeniem wnętrza nawiązują do historycznego modelu R360. Jeśli nie wiecie co to za samochód to już tłumaczymy. R360 to kei-car produkowany w latach 1960-1966, który pod maską miał silnik V2 o mocy 15 KM i pojemności 0.4 litra. Auto może nie powalało osiągami, ale dla marki jest niezwykle ważne. Oprócz wyżej wspomnianych elementów pojawią się miedzy innymi takie drobiazgi jak specjalna plakietka z nadanym numerem, tłoczone logo marki z okazji 100 lat istnienia i ten sam wzór wytłoczony na kluczyku w skórzanym futerale.

mmxPoczątkowo planowano pokazać edycję limitowaną w Genewie na targach motoryzacyjnych, ale jak wiemy, event został odwołany, więc trzeba było zorganizować to nieco inaczej. Mazda zaoferuje specjalne wersje dla modeli 2, 3, CX-3, CX-30, CX-5, CX-8, 6 oraz MX-5. Nie wiadomo czy ich cena będzie wyższa od samochodów nieobjętych edycją specjalną, ale każdy model będzie limitowany do 100 egzemplarzy. W Japonii oferta będzie dostępna do końca marca 2021, więc będzie sporo czasu by zakupić swój egzemplarz. Cennik na rynek polski poznamy zapewne nieco później.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *