Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

W Chinach Skoda Rapid ma się dobrze i właśnie doczekała się sporego odświeżenia, chociaż znacznie mniejszego niż wersja przeznaczona na rynek rosyjski

Od wiosny 2019 roku w Polsce zamiast modelu Rapid możemy zobaczyć model Scala. Jednak jak wiemy, nie jest to bezpośredni następca, bo różnice między tymi samochodami są dosyć spore. W Rosji oraz Chinach nie zdecydowano się na wprowadzenie droższej Scali, tylko dalej występuje tam model Rapid, który uchodzi za znacznie tańsze auto. Teraz Skoda wprowadziła facelifting dla tego modelu i nieco upodobniła je do europejskiej Scali. Co ciekawe, można zakupić zarówno wersję Spaceback jak i Sedan, więc śmiało można powiedzieć, że rynek kwitnie, a sytuacja marki ma się bardzo dobrze.

Zacznijmy nieco od wymiarów samochodów, bo sedan ma 4512 milimetrów długości, 1706 milimetrów szerokości i 1469 milimetrów wysokości, a Spaceback mierzy 4312 milimetrów długości i 1475 milimetrów wysokości. Auta dostępne są w czterech kolorach: Acapulco Blue, Titanium Beige, Reflex Silver i Polar White, więc trochę skromne, ale w końcu ma być tanio, a nie luksusowo. Rozstaw osi to 2603 milimetrów i jak podaje Skoda, zapewnia to sporo miejsca na nogi dla pasażerów. W środku zaszło kilka zmian, w tym pojawił się nowy system multimedialny z wyświetlaczem LCD o przekątnej 8-cali.

Pod maską dosyć skromnie, bo dostępny jest tylko jeden silnik o pojemności 1.5 litra, który generuje 110 KM oraz 145 Nm. Można go połączyć z 5-biegową skrzynią manualną lub z 6-biegowym automatem. Skoda dostosowała jednostkę do nadchodzących norm emisji spalin w Chinach, które wejdą w życie od 2023 roku, więc nie będzie potrzeby modyfikacji jednostki za 2 lata. Średnie spalanie tego silnika to 5,6 litra, ale Skoda nie podała w jakim cyklu.

Zmiany wizualne są widoczne, bo zmianie uległy miedzy innymi światła, grill oraz zderzaki, które teraz nawiązują do modelu Scala dostępnego w Europie. Poprawiła się również jakość materiałów w środku, więc teraz auto ma się wyróżniać bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości, gdyż dalej ma pozostać tanią propozycją na chińskim rynku. W Europie model Scala jest zdecydowanie lepiej wykonany i oferuje swoim nabywcą znacznie więcej, ale jest to połączenie również ze znacznie wyższą ceną.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *