Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

To co kiedyś robiło ogromne wrażenie dzisiaj jest już nie modne albo po prostu wypada słabiej. Czy za 28 lat tak samo powiedzą o modelu S1000RR?

Na co dzień piszemy o samochodach, gdzie widzimy jak przebiega proces ewolucji. Są takie auta, jak chociażby Mercedes klasy G czy Porsche 911, gdzie przez ponad 50 lat obserwujemy proces rozwoju technologii, przyrostu mocy i poprawy bezpieczeństwa. Wiele samochodów zdążyło upaść w tym czasie, a oni dalej są obecni, podążają za trendami i ani się im myśli o przejściu na emeryturę. Dzisiaj przedstawiamy wam jednak historię o dwóch kołach, która zaczyna się od modelu BMW R1100RS w 1992 roku, a kończy 28 lat później jako S1000RR. W serwisie YouTube użytkownik FreeWheelie opublikował materiał, który pokazuje jakie zmiany zaszły w kolejnych latach i jak to jest możliwe, że przybyło ponad 100 KM, a masa spadła o prawie 60 kg.

S1000RR

Materiał zaczyna się od pokazania R1100RS, który w 1992 oferował 90 koni mechanicznych  i 95 Nm przy masie 239 kg. Pozwoliło to osiągnąć 218 km/h, więc jak na tamten czas spore wartości. Warto wspomnieć, że za napęd posłużył silnik typu boxer o pojemności 1085 cc. W 1998 roku pojawił się R1100S i tutaj bardziej od mocy zwiększonej o 8 KM i 2 Nm, interesuje nas waga. Udało się zejść z poziomu 239 kg do 208 kg, co daje spadek masy o ponad 30 kilogramów. Sporo, chociaż prędkość wzrosła tylko o 9 km/h, ale odczucia z jazdy zgoła inne. To jednak nie koniec, bo lata leciały, a BMW Motorrad dalej rozwijał swoje projekty i ani myślał o zmniejszeniu tempa.

Jest rok 2006 i możemy zobaczyć R1200S. Tutaj BMW Motorrad pokusiło się już o 122 KM i 112 Nm, ale za to masa spadła poniżej 200 kg, a kształtowała się na poziomie 198 kg. Z ciekawych rzeczy można dodać, że lista opcji zawierała takie pozycje jak przednie i tylne amortyzatory Öhlins, układ ABS, tłumik Akrapovič, podgrzewane manetki czy system monitorowania ciśnienia w oponach. Później mamy w 2008 roku model HP2 Sport, zaledwie po 2 latach, aby rok później pokazać pierwszą generację S1000RR. Zmiany miały bardzo agresywny charakter i dzisiaj zatrzymały się na wartościach 207 KM i 171 kg wagi. Bariera 300 km/h została przekroczona i pojawia się pytanie co dalej? Jakieś sugestie?

Foto. materiały prasowe producenta + wideo FreeWheelie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *