BMW X8 M – samochód potrzebny by podjąć rywalizację z Audi RS Q8

Audi RS Q8, Aston Martin DBX i Lamborghini Urus – to część rywali nowego BMW X8 M, które to ma zaskoczyć mocą, wyglądem i samym sobą, bo to nowy rozdział

Gamę BMW w najbliższym czasie czeka sporo zmian, a X8 M ma być jedną z ważniejszych nowości. Zacznijmy od tego, że wiele osób pyta, dlaczego właściwie X8 M, a nie X8? Nowe BMW nie otrzyma nazwy X8, bo dostępna będzie tylko wersja X8 M, jako ta sportowa o najwyższych osiągach. Będzie to pierwszy model zrobiony stricte pod wersję M, a ta będzie jedyną możliwością. Oczywiście nie wykluczamy BMW X8 M Competition, ale do tego jeszcze sporo czasu. W przypadku tego SUV’a możemy powiedzieć o sytuacji zbliżonej do marki CUPRA i modelu Formentor. To auto również nie doczeka się swojej “spokojnej” wersji i powstanie tylko jako CUPRA, stworzone od podstaw przez dział sportowy. Może to nowa moda wśród producentów? Nie będziemy narzekać.

BMW X8 M

Przechodząc jednak do grafiki przedstawiającej możliwy wygląd X8 M musimy powiedzieć, że to chyba najlepsza wizualizacja spośród wszystkich dotychczasowych. Auto wygląda solidnie, masywnie i agresywnie, ale nie jest karykaturalnie duże. Poprzedni render (dostępny tutaj i jako ostatnie zdjęcie) wyglądał jak przerost treści nad formą. Auto otrzymało grill z Concept 4, ale ta stylistyka w ogóle nie pasuje, przynajmniej nie w takiej formie. Co prawda jest bardzo możliwe, że X8 M będzie miało większy grill niż dwie nerki obecne na białym egzemplarzu, ale i tak jest to najlepsze rozwiązanie.

Wątpliwości nie ulega fakt, że X8 M to Coupe, które za rywala bierze Audi RS Q8. Nie należy jednak zapominać o Aston Martinie DBX i Lamborghini Urus. Te auta również należą do tego segmentu i chętnie zawalczą z BMW. Nowy SUV niemieckiego producenta ma walczyć między innymi mocą, bo wystartuje z poziomu 750 KM, a to sporo, nawet jak na ten segment. Technologia hybrydowa ma pomóc obniżyć emisję spalin, ale i tak głównym sercem będzie silnik V8. Do tego napęd na cztery koła z możliwością przeniesienia nawet 100% mocy na tylną oś, który zadba o dobrą przyczepność w każdych warunkach.

BMW X8 M

Tak naprawdę to o czym mówimy to spekulacje, bo nie widać oficjalnych mułów testowych, a takie auto ciężko będzie ukryć. O ile napęd można by testować pod nadwoziem X7 to raczej konieczne jest przetestowanie finalnej formy. Przecieków odnośnie tego auta również nie było, więc to czyste spekulacje. Jednak render BMW Blog to na dzień dzisiejszy najlepsza forma jaką przedstawiono dla nowego modelu i oby BMW też na to się finalnie zdecydowało, bo grill z Concept 4 nie jest do końca dobrym pomysłem.

Foto. BMWBlog oraz Tobias Buttner