Jeep Meridian/Commander

Jeep to producent znany z wielkich SUVów, wśród których znajdziemy również 7-miejscowe konstrukcje. Najnowsza z nich to Jeep Meridian, który jest przeznaczony na rynek w Indiach.

Jeep to od zawsze SUVy, lecz przez wiele lat amerykański producent nie był szczególnie znany z robienia aut 7-miejscowych, które w swojej ofercie posiada bardzo duża część segmentu premium, czy też innych marek rodem ze Stanów Zjednoczonych. Aktualnie sytuacja jest zgoła odmienna, gdyż w portfolio Jeepa znajdziemy takie auta jak Jeep Grand Cherokee L, Wagoneer, Grand Wagoneer, Commander czy też Grand Commander. Większość z tych modeli jest przeznaczona na rynek w Ameryce Północnej z wyjątkiem Jeepa Grand Commander, którego stworzono specjalnie z myślą o sprzedaży na terenie Chin oraz Jeepa Commander przeznaczonego do Ameryki Łacińskiej. Do oferty 7-miejscowych SUVów marki ma dołączyć Jeep Meridian, którego głównym celem są Indie, gdzie Jeep chce poszerzyć swą ofertę by kontynuować dalszą ekspansję na tym bardzo rozwojowym rynku.

Jeep Commander
Jeep Commander – bliźniak Meridiana

Nowy Jeep Meridian to tak właściwie swoisty bliźniak Commandera. Ma on rzucić rękawicę samochodom oferowanym w Indiach przez Forda oraz Toyotę i technicznie jest tak w zasadzie przedłużonym Jeepem Compass z większym rozstawem osi, dzięki czemu auto jest bardziej przestronne, a z zewnątrz spotkamy większe niż w kompaktowym Compassie drzwi, których celem ma być ułatwienie wsiadania do SUVa. Nazwa to z kolei słowo południk przetłumaczone na język angielski. Na takie nazewnictwo Jeep zdecydował się przez inspirację południkiem 77°E, który przebiega przez Rosję oraz Indie przecinając ten kraj praktycznie przez całą jego długość od północy do południa, przez co według Wikipedii jest to południk, na którym żyje najwięcej osób na całym świecie.

Jeep Meridian/Commander

Od strony technicznej Jeep Meridian ma być napędzany przez turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną o pojemności wynoszącej 2.0 litra. Taki silnik daje do dyspozycji 200 koni mechanicznych mocy, która ma trafiać na wszystkie 4 koła. Całkiem prawdopodobne jest również to, że pod maskę trafi jednostka wykonana w technologii MHEV, czyli tak zwana miękka hybryda. Auto ma być dostępne w wersji zarówno 6- jak i 7-miejscowej. Produkcja będzie odbywać się w położonym w Indiach mieście Pune, a rozpoczęcie sprzedaży planuje się na połowę 2022 roku.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *