Nowy hot-hatch od BMW ma zagrozić w tym segmencie rynku takim tuzom, jak Golf GTI, Civic Type-R, i30N czy Megane RS.
Gdyby powiedzieć komuś jeszcze 5 lat temu, że niedługo najbardziej nastawioną na tor odmianą najmniejszego modelu w gamie BMW będzie przednionapędówka, prawdopodobnie nie uwierzyłby. Co gdyby dodać, że ta wersja jest sygnowane logiem ti i pod maską ma silnik 2.0? Teraz jednak stało się to faktem. Choć w ofercie znajduje się jeszcze mocniejsza wersja M135i, to prawdopodobnie 128ti będzie topową odmianą, jeśli chodzi o czystą przyjemność z jazdy sportowej. Już niedługo będziemy się mogli przekonać, jak oba auta sprawują się na Nordschleife, bo pierwsze prywatne 128ti już się na nim pojawiły.
![BMW 128ti](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-128ti-2021-1.jpg)
Na Youtube możemy zobaczyć już krótki klip, na którym jeden z takich egzemplarzy prezentuje się na słynnym niemieckim torze. Wydaje się, że w zakrętach 128ti sprawuje się naprawdę nieźle, a i na prostej nie brakuje mocy. 265 koni wydaje się być całkiem porządną wartością jak na hot-hatcha konkurującego z autami takimi, jak Golf GTI czy Hyundai i30N. Ale oczywiście miarą aut tej klasy nie jest czysta moc, a raczej to, jak się prowadzą i zachowują na torze. Właśnie tutaj wersja 128ti wyróżnia się na tle innych wersji serii 1.
![BMW 128ti](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-128ti-2021.jpg)
Oczywiście można powiedzieć, że M135i też dobrze się prowadzi, ale przez zastosowanie napędu 4×4 jest cięższe niż 128ti. A na Nurburgringu każdy kilogram się liczy. Liczą się również hamulce M Sport i sztywne sportowe zawieszenie M. Szkoda niestety, że 128ti nie jest oferowany z manualną przekładnią, którą na pewno doceniliby niektórzy miłośnicy hot-hatchów. Z drugiej jednak strony to automat powinien być szybszy i wygodniejszy na co dzień. Przydałby się wybór w tej kwestii.
![BMW 128ti](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-128ti-2021-3.jpg)
Oczywiście nie jest to najtańsze auto w klasie. Z drugiej strony trzeba przyznać, że 128ti nie ma wygórowanej ceny. Cennik zaczyna się od 170 tysięcy złotych, co jest akceptowalną kwotą za auto tej klasy. Zwłaszcza, że jeśli chodzi o elementy wpływające na jazdę i wygląd wyposażenie, jest niemal kompletne.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments