BMW 118i osiąga swoją prędkość maksymalną na niemieckiej autostradzie

Mocne jednostki trzycylindrowe stają się już normą, nawet w markach premium. W przypadku tego BMW 118i było jednak troszkę inaczej.

Choć nowe BMW Serii 1 nie jest pierwszym modelem bawarskiego producenta z silnikiem 3-cylindrowym, to trzeba jednak przyznać, że jednostka ta nawet pasuje do gamy silnikowej auta. W końcu nie każdy chce mieć dużo mocy, a mniejsza pojemność pozwala podczas spokojnej jazdy obniżyć spalanie. Jednak co, jeśli ktoś planuje taki silnik wykorzystywać do granic możliwości i używać do szybkich podróży po niemieckich autostradach? Mamy okazję się tego przekonać dzięki filmowi Cars on Autobahn, które przetestowało prędkość maksymalną modelu BMW 118i.

Oczywiście, nikt nie powinien oczekiwać od tej wersji spektakularnych osiągów. Moc maksymalna to 140 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 220 niutonometrów. Zwłaszcza ten drugi parametr jest dość przeciętny jak na taki silnik. Przyspieszenie do setki trwa około 8,5 sekundy, a na filmie widać, że także przy wyższych prędkościach 118i radzi sobie dość dobrze. Według producenta, samochód powinien osiągnąć 213 kilometrów na godzinę i dokładnie tyle udało się pojechać według wskazań GPS. Prędkościomierz wskazał jednak aż 221 kilometrów na godzinę.

We wnętrzu było dość cicho, a sam silnik pomimo pełnego zaangażowania nie wył męcząco. Wyciszenie stoi na dobrym poziomie i dopiero powyżej 150 kilometrów na godzinę zrobiło się zauważalnie głośniej. BMW 118i pokazało, że wystarczy nie tylko do leniwego poruszania się po mieście, ale w razie potrzeby będzie dość komfortowym samochodem na trasę i nie zmęczy się podczas wyprzedzania tirów.

BMW 118i

BMW dość mocno rozbudowało gamę nowej jedynki. Poza podstawowymi silnikami, można już kupić wersje, które nie będą miały problemu z osiągnięciem 250 kilometrów na autostradzie. Topową wersją jest M135i, które dzięki napędowi na cztery koła znakomicie radzi sobie w każdych warunkach. Kolejną mocną odmianą jest 128Ti, które ma być konkurencją dla przednionapędowych hot-hatchy. Na ich tle 118i wypada dość blado, jednak ogólnie podczas testu prędkości poradziło sobie całkiem dobrze.

Film: Cars on Autobahn Foto. materiały prasowe producenta