Nowy hot-hatch od BMW ma zagrozić w tym segmencie rynku takim tuzom, jak Golf GTI, Civic Type-R, i30N czy Megane RS.
Gdyby powiedzieć komuś jeszcze 5 lat temu, że niedługo najbardziej nastawioną na tor odmianą najmniejszego modelu w gamie BMW będzie przednionapędówka, prawdopodobnie nie uwierzyłby. Co gdyby dodać, że ta wersja jest sygnowane logiem ti i pod maską ma silnik 2.0? Teraz jednak stało się to faktem. Choć w ofercie znajduje się jeszcze mocniejsza wersja M135i, to prawdopodobnie 128ti będzie topową odmianą, jeśli chodzi o czystą przyjemność z jazdy sportowej. Już niedługo będziemy się mogli przekonać, jak oba auta sprawują się na Nordschleife, bo pierwsze prywatne 128ti już się na nim pojawiły.
Na Youtube możemy zobaczyć już krótki klip, na którym jeden z takich egzemplarzy prezentuje się na słynnym niemieckim torze. Wydaje się, że w zakrętach 128ti sprawuje się naprawdę nieźle, a i na prostej nie brakuje mocy. 265 koni wydaje się być całkiem porządną wartością jak na hot-hatcha konkurującego z autami takimi, jak Golf GTI czy Hyundai i30N. Ale oczywiście miarą aut tej klasy nie jest czysta moc, a raczej to, jak się prowadzą i zachowują na torze. Właśnie tutaj wersja 128ti wyróżnia się na tle innych wersji serii 1.
Oczywiście można powiedzieć, że M135i też dobrze się prowadzi, ale przez zastosowanie napędu 4×4 jest cięższe niż 128ti. A na Nurburgringu każdy kilogram się liczy. Liczą się również hamulce M Sport i sztywne sportowe zawieszenie M. Szkoda niestety, że 128ti nie jest oferowany z manualną przekładnią, którą na pewno doceniliby niektórzy miłośnicy hot-hatchów. Z drugiej jednak strony to automat powinien być szybszy i wygodniejszy na co dzień. Przydałby się wybór w tej kwestii.
Oczywiście nie jest to najtańsze auto w klasie. Z drugiej strony trzeba przyznać, że 128ti nie ma wygórowanej ceny. Cennik zaczyna się od 170 tysięcy złotych, co jest akceptowalną kwotą za auto tej klasy. Zwłaszcza, że jeśli chodzi o elementy wpływające na jazdę i wygląd wyposażenie, jest niemal kompletne.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments