Audi ujawniło dzisiaj nową wersję modelu S3. Według producenta z Ingolstadt, auto ma być stworzone dla wszystkich potrzeb kierowcy.
Wersje S-line są dla Audi możliwością do popisania się możliwościami przy projektowaniu mocniejszych wariantów swoich modeli. To właśnie one w pełni stawiają na czyste osiągi i sportowe odczucia z jazdy. Są też oczywistym wyborem dla kierowcy, który wymaga od auta nie tylko wygody i zdolności przewiezienia go od punktu A do punktu B, ale również możliwości pojechania na track day bez większego wstydu i braku w mocy. Stąd wynika spora popularność tych wersji wśród klientów i nic dziwnego, że coraz więcej modeli niemieckiego producenta otrzymuje wersję S. Audi A3 ma jednak w tym sporą historię, więc nie dziwi dzisiejsze ogłoszenie nowej generacji Audi S3.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204406_large-scaled.jpg)
W tym projekcie najbardziej chodziło o zachowanie balansu między wygodą, praktycznością i osiągami. Zacznijmy od tego ostatniego – sercem auta jest znane fanom marki turbodoładowane 2.0 TFSI, z którego wyciągnięto 307 koni mechanicznych i 400 Nm. Zoptymalizowano również jego pracę za pomocą najnowszych systemów, jak na przykład AVS (Audi Valvelift System), który reguluje skok zaworów dolotowych i zapewnia optymalne wykorzystanie komór spalania i utrzymywanie odpowiedniej temperatury. Prędkość maksymalna będzie wynosić 250 km/h, a do setki S3 rozpędzi się w 4.8 sekundy. Silnik będzie obsługiwany przez siedmiobiegowy S-Tronic i hydrauliczne sprzęgło. Oczywiście pojazd będzie wyposażony w napęd quattro.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204403_large-scaled.jpg)
Co za to z wygodą? Przede wszystkim zawieszenie przy tylnej osi jest oparte na czterech wahaczy, a to w połączeniu z progresywnym układem kierowniczym pozwoliło na uzyskanie sporej wygody w jeździe. I to nawet mimo obniżenia podwozia o półtora centymetra w standardzie. Na życzenie klienta można również dokupić zawieszenie S z komputerowo sterowanym zawieszeniem. Auto dostosowuje się wtedy do stanu nawierzchni i sytuacji na drodze, a także jest niezwykle responsywne na działania kierowcy. Wnętrze jest za to bardziej kompaktowe, choć postawiono na ukazanie sportowej natury nowego S3. Mamy ambienty, duży cyfrowy wyświetlacz, wstawki z aluminium i węgla, a także fotele, które zostały wykonane z przetworzonych plastikowych butelek.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204424_large-scaled.jpg)
Zostając jeszcze w temacie wyglądu, wspomnijmy o looku na zewnątrz. W oczy rzuca się duży grill w kształcie a’la rombu, wloty powietrza, a także boki pojazdu, które wyprofilowane zostały w celu podkreślenia nadkoli. Z tyłu za to widzimy sporej wielkości dyfuzor oraz cztery rury wydechowe. Na życzenie klienta zwykłe reflektory można zastąpić matrycowymi LED-ami. W standardzie mamy za to 19-calowe felgi.
![Audi S3](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204367_large-scaled.jpg)
No to została nam jeszcze praktyczność. Zarówno hatchback, jak i sedan są odrobinę szersze i dłuższe, dzięki czemu powiększyła się przestrzeń wewnątrz auta. Pojemność bagażnika w S3 Sportback będzie wynosić w zależności od zmiennych od 325 do 1145 litrów. w wersji Sedan jest to natomiast 370 litrów.
![Audi S3](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204416_large-scaled.jpg)
Przedsprzedaż nowego Audi S3 rozpocznie się w Europie już w tym miesiącu, a pierwsze dostawy planowane są na początek października. Według niemieckiego cennika, standardowy model Sportback będzie do kupienia za około 200 tysięcy złotych. Sedan zaś to koszt już około 210 tysięcy.
![Audi S3](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/08/A204379_large-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta