Po zaledwie 5 latach obecności na rynku, z gamy znika BMW Serii 1 trzeciej generacji. Na jego miejsce trafia kolejne wcielenie modelu, które przyniesie niemałą (r)ewolucję w każdym zakresie. Stylistycznie nawiązuje ona do innych najnowszych aut producenta, a technicznie zyska zupełnie nowe jednostki. Jednak czy auto zostanie liderem segmentu kompaktowego?
Najnowsza generacja BMW Serii 1 przyniesie sporo nowości w segmencie kompaktów. Stylistyka i rozmiary modelu nie zmienią się znacznie, jednak zmiany są widoczne. Nowe rozwiązania techniczne przyniosą sporą rewolucję zarówno pod względem komfortu jazdy, jak i jego bezpieczeństwa. We wnętrzu znajdziemy nowe multimedia z systemem iDrive 9. generacji na czele. Nowa Seria 1 trafi na drogi już w październiku tego roku.
BMW Serii 1 nowej generacji stylistyką nawiązuje do klasycznych proporcji marki, wprowadzając przy tym szereg zmian. Szeroka, pochylona do przodu atrapa chłodnicy BMW ma innowacyjną strukturę pionowych i ukośnych listew grilla. Standardowe reflektory LED charakteryzują się efektownymi pionowymi elementami świateł dziennych i kierunkowskazów. Pionowe reflektory oraz przypominająca dyfuzor czarna wstawka dodają tylnemu zderzakowi mocnego wyglądu. Charakterystyczne dwuczęściowe tylne lampy zachodzą aż na boki pojazdu.
Wymiary nowej generacji zmieniły się tylko nieznacznie w porównaniu do jego poprzednika. Długość zewnętrzna nowego BMW serii 1 wzrosła o 42 mm do 4361 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2670 mm. Szerokość pojazdu to 1800 mm, a wysokość wzrosła o 25 mm do 1459 mm. Nowe BMW serii 1 dostępne jest w dwóch lakierach niemetalizowanych i siedmiu metalizowanych. Oferowane są również cztery lakiery BMW Individual oraz szeroka gama lakierów specjalnych BMW Individual. Nowe BMW serii 1 jest pierwszym modelem w gamie marki dostępnym z opcjonalnym kontrastującym lakierowaniem dachu.
Z oznaczeń na klapie znikają literki i. Stąd najmocniejsza wersja w gamie otrzyma oznaczenie M135. Pod maską tej wersji znajdziemy dwulitrowy silnik rozwijający 300 koni mechanicznych. Dzięki napędowi xDrive przyspiesza on do setki w czasie 4,9 sekundy. Standardowo otrzymuje on szereg modyfikacji stylistycznych charakterystycznych dla aut z logiem M. W BMW M135 xDrive oferowany jest ekskluzywnie pakiet technologiczny M ze specjalnymi komponentami zawieszenia, sztywnością i obniżoną masą, hamulcami pływającymi M i 19-calowymi kutymi obręczami kół ze stopów lekkich.
We wnętrzu znajdziemy nowe standardy wykończenia, oferuje ono nowoczesną atmosferę premium ze sportowymi akcentami i dużą ilością miejsca dla maksymalnie pięciu osób. Nowe fotele zapewniają wysoki komfort podczas długich podróży. Opcjonalnie dostępne są fotele sportowe z tapicerką Econeer z poliestru pochodzącego z recyklingu oraz fotele sportowe M. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika można zwiększyć z 380 do 1200 l.
W pełni cyfrowy system wyświetlania obejmuje 10,25-calowy wyświetlacz informacyjny i 10,7-calowy wyświetlacz kontrolny. Konsekwentne zastosowanie rozwiązań cyfrowych znacznie zmniejszyło liczbę przycisków i elementów obsługi w kokpicie. W nowym BMW serii 1 również klimatyzację obsługuje się cyfrowo. Oprócz standardowej kierownicy sportowej dostępna jest również także przeprojektowana kierownica skórzana M.
Co istotne, w gamie pozostaną jednostki benzynowe i wysokoprężne. Podstawowe BMW 120 rozwinie 170 koni mechanicznych z trzycylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra. BMW 118d będzie standardowym dieslem w gamie i rozwinie moc 150 koni mechanicznych, a mocniejsza wersja 120d otrzyma jednostkę o mocy 163 koni mechanicznych. Obydwie wersje będą czterocylindrowe. Wszystkie jednostki napędowe przenoszą napęd standardowo za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni Steptronic.
Nowe BMW serii 1 oferuje w wyposażeniu standardowym i dodatkowym mocno rozszerzoną gamę systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Standardowe funkcje obejmują system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przed kolizją z przodu, ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu czy przy zmianie pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych, a także asystenta parkowania z asystentem cofania. W nowych modelach BMW 120 oraz BMW 120d dostępny jest również asystent parkowania Professional, który umożliwia sterowanie parkowaniem i manewrowaniem za pomocą smartfona.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments