Mini Aceman to najnowsza propozycja brytyjskiej marki. Elektryczny crossover ma podbić rynek nowoczesnym napędem, klasyczną stylistyką, a także maksymalnym wykorzystaniem dostępnej przestrzeni. Jednak czy to wystarczy na podbicie tak popularnego obecnie segmentu?
Segment miejskich crossoverów jest obecnie jednym z najpopularniejszych na rynku. Klienci wybierają je przede wszystkim dla wygody i stylu. Mini Aceman będzie najnowszym przedstawicielem elektrycznej gałęzi tej klasy aut. Poza nowoczesnym napędem ma on zaoferować maksymalne wykorzystanie przestrzeni, co ma zapewnić dużą ilość miejsca dla podróżujących. Jednak czy to wystarczy, aby podbić rynek i zdobyć popularność klientów?
Przy niecałych 4 m długości nowe MINI Aceman oferuje pięć miejsc wraz z wszechstronnym bagażnikiem o pojemności 300 litrów. Jest to świetny wynik jak na tę klasę auta. Pozostałe wymiary to 1,75 metra szerokości i półtora metra wysokości. Mini Aceman charakteryzuje się opływowym przodem, krótkimi zwisami karoserii i funkcjonalną dwubryłową konstrukcją. Relingi dachowe, wizualnie zaakcentowane obręcze kół w rozmiarach od 17 do 19 cali oraz atrapy osłon podwozia z przodu, z tyłu i po bokach w standardzie podkreślają charakter samochodu. Charakterystyczne dla aut marki pionowe lampy tylne zamykają po bokach środkową część tyłu pojazdu.
Wnętrze auta również nawiązuje do innych modeli marki. Okrągły ekran centralny o średnicy 24 centymetrów jest rozwiązaniem znanym już z nowego Mini Cooper. Graficzna prezentacja informacji ma nowoczesny i minimalistyczny charakter, przy czym prędkość jazdy i stan naładowania akumulatora są wyświetlane w górnej części wyświetlacza bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Dotknięcie wskazania prędkości powoduje otwarcie dużego, pełnoekranowego prędkościomierza, wyraźnie skupionego na wrażeniach z jazdy. Pozostałe widżety są wyświetlane w widoku miniatur w menu głównym, po lewej i prawej stronie bieżącej funkcji menu. Można je przesunąć na środek i wybrać poziomym przesunięciem palcem. W dolnej części wyświetlacza OLED można w dowolnym momencie wybrać pozycje menu Nawigacja, Multimedia, Telefon i Klimatyzacja.
Mini Aceman będzie dostępne jedynie w odmianie elektrycznej. Standardowa wersja Aceman E rozwinie moc 184 koni i moment obrotowy na poziomie 290 niutonometrów, zapewniając sprint do setki na poziomie 7,9 sekundy. Sportowa odmiana Mini Aceman SE rozwinie 218 koni mechanicznych i 330 Nm, a jej sprint do setki zajmie 7,1 sekundy. W słabszym wariancie prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, natomiast w mocniejszym o 10 km/h więcej. Akumulator MINI Aceman E o pojemności 42,5 kWh zapewnia zasięg 310 km w cyklu testowym WLTP. Akumulator wysokonapięciowy MINI Aceman SE ma pojemność 54,2 kWh, co zapewnia zasięg na poziomie 406 km. Dla tego pierwszego maksymalna moc ładowania to 75 kW natomiast dla wersji SE jest to 95 kW.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments