Maserati Project24 – MC20 przeznaczony jedynie na tor o mocy 740 koni

Włoska marka powoli wychodzi z małego kryzysu, w związku z czym nie przestaje pokazywać kolejnych modeli. Tym razem nie będzie to jednak model przeznaczony na drogi. Powstanie na bazie jednego z najlepszych Maserati ostatnich lat, czyli MC20. Nowy model otrzyma oznaczenie Project24 i będzie prawdziwą torową bestią. Możliwość zakupu auta otrzyma jedynie 62 szczęśliwców.

Maserati jest obiektem pożądania wielu fanów motoryzacji. W ostatnim czasie marka może świętować wiele sukcesów, co widać po wypuszczaniu na rynek coraz większej ilości modeli. Jednym z nich jest MC20, czyli supersamochód z trójzębem na masce. Jednak teraz przyszła pora na kolejny model, który będzie opierał się właśnie o najszybsze Maserati w gamie. Chodzi o Project24, którego jedynym przeznaczeniem będzie tor wyścigowy. Póki co, włoska marka pokazała nam jedynie gotowy render auta, które powstanie w ilości jedynie 62 egzemplarzy.

Maserati Project24 - MC20 przeznaczony jedynie na tor o mocy 740 koni

Podobieństw względem MC20 nie ma jednak dużo. Project24 korzysta z zupełnie innej, praktyczniejszej na torze, stylistyki. Trzeba przyznać, że robi ona niesamowite wrażenie. Auto wygląda jak z przyszłości, a całości dopełniają takie wyróżniki, jak ogromny spoiler i dyfuzor. Z przodu pojawiły się także dwa wielkie wloty powietrza na masce. Z tyłu znajdziemy dwie centralne końcówki układu wydechowego, który jest znacznie zmodyfikowany względem zwykłego MC20. Wnętrze będzie oczywiście całkowicie zmienione i pozbawione wszelkich wygód drogowego modelu. Jest to jednak całkowicie zrozumiałe, patrząc z jaką torową bestią mamy do czynienia.

Maserati Project24 - MC20 przeznaczony jedynie na tor o mocy 740 koni

Nie jest to jednak jedyna różnica techniczna tego modelu pod względem silnika. Maserati zmieniło w nim obie turbosprężarki, co pomogło wzmocnić tę jednostkę do poziomu 750 koni mechanicznych. Pojemność pozostała na poziomie 3-litrów. Inna jest także skrzynia biegów. W torowym aucie wykorzystano 6-biegową, sekwencyjną przekładnie, w miejsce 8-biegowej, dwusprzęgłowej z MC20. Znacznie niższa jest także masa Project24. Waży on zaledwie 1250 kilogramów, czyli o 250 kilogramów mniej niż wersja drogowa. Powstaną jedynie 62 sztuki tego modelu.

Foto. materiały prasowe producenta