Maserati MC20 to bez wątpienia jedno z największych motoryzacyjnych zaskoczeń ostatnich lat. Supersamochód włoskiej marki sprzedaje się świetnie, a także robi wrażenie pod względem osiągów i stylistyki. Jednak jeśli komuś nie wystarcza standardowe MC20, może się teraz zgłosić do DMC. Tuner zaproponował własny pakiet, który podnosi moc i sprawia, że stylistyka jest bardziej agresywna.
Włoskie supersamochody od zawsze były na ustach fanów motoryzacji. Zazwyczaj są to jednak takie marki jak Lamborghini i Ferrari. Teraz, do tego grona dołączyło Maserati ze swoim MC20, który jest znakomite pod względem osiągów i stylistyki. Nie każdemu jednak takie auto przypadnie do gustu w serii. W takim przypadku, warto rozważyć pakiet od firmy DMC, który znacznie poprawia MC20. Nie są to jedynie osiągi, ale także stylistyka, która jest znacznie bardziej agresywna.
![Maserati MC20](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/08/maserati-mc20-by-dmc-1-1024x576.jpg)
Widać to na pierwszy rzut oka, ponieważ uwagę przyciągają dodatkowe wloty powietrza na nadkolach w stylu Porsche GT3 RS, a także wiele elementów wykonanych z włókna węglowego. Są to między innymi osłony chłodnicy i wloty powietrza z boku. W tylnej części nadwozia znajdziemy przede wszystkim nowy spoiler, który zdecydowanie robi wrażenie. Standardowy MC20 nie posiada stałego, dużego spoilera. Pojawił się także zmieniony dyfuzor, wykonany z włókna węglowego. Felgi mają rozmiar 20/21 cali i pochodzą od renomowanego producenta PUR Wheels.
![Maserati MC20](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/08/maserati-mc20-by-dmc-1024x576.jpg)
Ciekawie jest także pod maską. DMC pozostawił tam silnik 3.0 V6 Nettuno, jednak dał mu duży zastrzyk mocy. Moc maksymalna wynosi teraz 715 koni mechanicznych, czyli aż o 85 koni więcej niż seryjny MC20. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do poziomu 875 niutonometrów. Z pewnością poprawi to możliwości, którymi już standardowy MC20 nie rozczarowuje. Oczywiście, czas przyspieszenia będzie lepszy, zwłaszcza w górnych rejestrach prędkości. DMC zadbało także o prowadzenie, obniżając MC20 o 30 milimetrów, co obniża środek ciężkości. Niestety, tuner nie zdradza ceny pakietu, jednak z pewnością można założyć, że tanio nie będzie.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf