Honda rozszerzy swoją gamę modelową o nowego SUV’a

W ostatnich latach na rynku samochodowym możemy zaobserwować wzrost popytu na miejskie crossover’y. Nie dziwi więc fakt, że czołowi producenci aut osobowych, w tym Honda, wprowadzają do swojej gamy podniesione odmiany ich modeli. Rynek regularnie zapełnia się autami takimi jak Ford Focus Active czy Kia XCeed.

Nie inaczej postępuje japoński producent, który do tej pory nie posiadał w swojej ofercie aut tego typu. Honda wprowadza nową odmianę znanego już modelu Jazz, który nosi nazwę Jazz Crosstar. Od klasycznej wersji miejskiego auta Crosstar różni się przede wszystkim zwiększonym prześwitem oraz dodatkowymi nakładkami progowymi. Jak zapewnia dyrektor projektu japońskiej firmy model Jazz Crosstar nie będzie jedynym autem tego typu w gamie modelowej marki.

„Zapotrzebowanie na kompaktowe, wielofunkcyjne pojazdy to nowy trend, w przyszłości marka zaprojektuje kilka innych podobnych model”.

Takeki Tanaka – kierownik projektu Jazz

Takie odmiany przemówią przede wszystkim do osób, którym z różnych względów nie opłaca kupować się większego SUV-a. Oczywiście auto nie będzie miało właściwości jezdnych oraz terenowych podobnych do aut typu SUV. Zwiększony prześwit ma pomóc przede wszystkim w “wdrapywaniu się” na krawężniki bez obawy o jakiekolwiek uszkodzenie podzespołów. Według Hondy auto przeznaczone będzie dla osób, które lubią wyróżniać się w tłumie.

“Szczególnie chcieliśmy zwrócić się do klientów zainteresowanych zaawansowaną technologią i aktywnym stylem życia. To była nasza motywacja do stworzenia Crosstar. ”

Takeki Tanaka – kierownik projektu Jazz
Honda

Oprócz tego, że auto jest wyżej zawieszone nad ziemią, wyróżnia się jeszcze czarnymi relingami dachowymi, innym wzorem pokrywy chłodnicy oraz wodoodporną tapicerką. Jazz Crosstar wyposażony będzie w silnik, który nie różni się niczym od tego w zwykłych odmianach auta miejskiego. Będzie to jednostka spalinowa, która wspomagana jest przez mocny silnik elektryczny. Łączna moc jednostki wynosi 109 koni mechanicznych, co pozwoli na rozpędzenie auta do pierwszej “setki” w mniej niż 10 sekund. Prędkość maksymalna wynosi dokładnie 174 km/h. Bez wątpienia sporym minusem auta jest jego cena. Za najtańszą z cennika wersję Crosstar będziemy musieli zapłacić dokładnie 112 900 złotych.

Honda

Foto. materiały prasowe producenta