Ford Mustang Shelby GT500 vs BMW M8 Coupe Competition – kto wygra?

Czy amerykański Pony Car może pokonać niemieckie Coupe? W tym zestawieniu Ford Mustang Shelby GT500 podejmuje BMW M8 Coupe Competition

Jaki sens ma porównanie Forda Mustanga Shelby GT500 z BMW M8 Coupe Competition? Otóż na pierwszy rzut oka żaden, bo to auta z różnych części globy, realizujące inną ideę sportowego samochodu, a zastosowana technologia też jest zgoła inna. Jednak prowadzący kanał Edmunds postanowili zestawić te auta w wyścigu typu Drag. Otóż na pierwszy rzut oka te auta nie są zbytnio podobne, ale jak się przyjrzymy dokładniej, to zobaczymy, że oba mają silnik V8, dysponują mocą ponad 600 koni, a osiągi na papierze są bardzo zbliżone. Zatem czy w rzeczywistości też różnica będzie bardzo mała i prostota wygra nad technologią? O tym przekonamy się podczas wyścigu.

Ford Mustang Shelby GT500 vs BMW M8 Coupe Competition

Sprint do setki w Shelby GT500 trwa około 3,5 sekundy, a w przypadku BMW M8 Coupe Competition to zaledwie 3 sekundy. Jednak czas pokonania ćwierć mili to w obu przypadkach około 11 sekund, a nawet prędkość maksymalna jest zbliżona, bo Mustang pojedzie 290 km/h, natomiast M8 Competition 305 km/h. To są jednak dane na papierze, które dają podgląd na sytuację, ale nie odzwierciedlają często rzeczywistości. W Mustangu mamy silnik V8 o pojemności 5,2 litra, który generuje 760 KM oraz 850 Nm, w BMW natomiast jest mniejszy silnik V8 o pojemności 4 litrów, a generuje on 625 KM oraz 750 Nm.

Ford Mustang Shelby GT500

W bezpośrednim zestawieniu widać, że na starcie Mustang zdecydowanie traci, jednak w przypadku BMW mamy napęd na cztery koła, więc przełożenie mocy na asfalt jest łatwiejsze. Sytuacja zmienia się dalej, bo nawet ze startu zatrzymanego, Mustang zaczyna odrabiać straty po kilkudziesięciu metrach i zbliża się niebezpiecznie blisko BMW. Różnica czasowa to tylko 0,1 sekundy na korzyść niemieckiego auta. Wystarczy mały błąd kierowcy M8 Competition, aby Mustang wygrał. W przypadku startu dynamicznego, na początku również BMW mknie pierwsze, ale po chwili Mustang dopada rywala i z łatwością go wyprzedza. Zatem jak widać różnice, są małe pod tym względem, a jak wypadają te auta cenowo? Otóż w Stanach Mustanga Shelby GT500 kupimy już za 72 900 dolarów, BMW to wydatek 146 tysięcy dolarów, czyli dwa razy tyle. W Europie po sprowadzeniu przez prywatnego importera Mustang będzie nas kosztował 500 tysięcy złotych za „golasa” i jakieś 700 tysięcy za lepszą wersję. Za BMW M8 Competition z polskiego salonu zapłacimy minimum 834 660 zł, to nadal więcej niż za Mustanga, ale różnica to „zaledwie” około 150 tysięcy między wersją Track Pack a gołym M8C.

Foto. Edmunds