Francuski producent ogłosił dzisiaj swój najnowszy projekt E-Lion, który będzie rozpoczynał drogę do pełnej elektryfikacji gamy marki. Część samochodów, które mają być pokazane zobaczyliśmy do tej pory, ale firma szykuje dla nas kilka nieznanych dotąd informacji, dzięki którym wejdziemy od kuchni w elektryczny świat pojazdów Peugeot.
Pierwsze kroki nowego projektu E-Lion francuski producent postawi już niedługo, bo jeszcze w tym roku. Jak wynika z najnowszych informacji większość modeli zostanie wyposażona w nową 48-woltową technologię miękkiej hybrydy. System hybrydowy będzie połączony z benzynowymi jednostkami PureTech, w których moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Według firmy, SUV segmentu C wyposażony w system 48-woltowy firmy będzie mógł działać przez 50 procent czasu w trybie elektrycznym. Technologia zostanie wprowadzona w modelach 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408 w 2023 roku.
Projekt oczywiście na tym się nie kończy. Dopiero się zaczyna. Kolejną nowością będzie wprowadzenie w ciągu najbliższych dwóch lat modeli elektrycznych. Peugeot planuje wprowadzić na rynek modele E-408, E-3008 i E-5008. Dwa pojazdy elektryczne, E-308 oraz E-308 SW, będą wyposażone w zupełnie nowy silnik elektryczny, który wytwarza 156 KM i oferuje ponad 400 kilometrów zasięgu w cyklu WLTP. Oba pojazdy zadebiutowały we wrześniu ubiegłego roku i trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku. Szczegóły na temat cen oraz dokładnych konfiguracji pojawią się prawdopodobnie w najbliższych tygodniach. Sam zasięg będzie mocno konkurencyjny, co sprawi, że Peugeot przekona do siebie wielu klientów.
W drugiej połowie tego roku firma zaprezentuje E-3008, nowy SUV, który będzie oferował zasięg do 700 km. Wyposażony w trzy elektryczne układy napędowe, w tym konfigurację z dwoma silnikami, stanie się pierwszym pojazdem na platformie STLA Medium firmy Stellantis. Peugeot mówi, że E-5008 zadebiutuje niedługo po mniejszym modelu, pozostawiając jedynie datę debiutu E-408 tajemnicą. Dla przypomnienia, celem firmy jest całkowita zmiana gamy i sprzedaż aut jedynie w pełni elektrycznych już w 2030 roku. To ambitny plan, w ramach którego marka musi dopracować wiele kwestii związanych z użytkowaniem samochodów elektrycznych oraz możliwościami, które mogą zaoferować klientom.
Źródło. materiały prasowe